'FREESTYLE' D'ALT NIVELL
El Total Fight de Grandvalira toca el cel
La competició de Grandvalira arriba a la seva 12a edició formant part per primer cop de la màxima categoria del World Snowboard Tour

totalfight1
El Total Fight Masters of Freestyle –cita ja clàssica del final de temporada a Grandvalira – representa un bon exemple de com anar escalant posicions per arribar al més alt, sense presses ni dreceres, només amb la feina ben feta. La cita d’estil lliure arriba avui a la seva 12a edició integrada en la màxima categoria del World Snowboard Tour, un fet que la col·loca en la mateixa lliga que competicions tan prestigioses com els X-Games o el l’US Open. Això significa que fins dissabte desfilaran pel circuit de slope style del Tarter alguns dels millors riders del món i que es podran observar les maniobres més innovadores del moment, i més si es té en compte que aquesta especialitat no para d’evolucionar i que ja s’estan executant trucs que semblaven impossibles, com rotacions de 1.800 graus.
El fet de pertànyer a la categoria Elit de surf de neu, no obstant, també suposa “tot un repte organitzatiu a nivell de circuit i logística”, tal com explica Marc Bajona, un dels responsables del Total Fight. “Per a nosaltres és un honor, ja que hem anat creixent a poc a poc fins a arribar a aquest punt, aprenent i acumulant experiència. També gràcies al suport que hem rebut de Grandvalira, que sempre ha cregut en el freestyle”, afegeix. El torneig andorrà va ser un dels primers a entrar al Ticket To Ride Tour de surf de neu i la primera prova de la Península a formar part del circuit AFP de freeski.
TRAÇAT
En les primeres edicions es combinava la part esportiva amb una agenda molt diversa de concerts i sessions de punxadiscos, encara que després es va decidir concentrar els esforços en la competició. Una opció que encara va ser més evident quan es van separar en diferents caps de setmana el surf de neu i l’esquí per poder millorar les organització de cada una de les especialitats. Decisions que han permès que el Total Fight se situï ara en la màxima categoria i amb ell, tot el Pirineu, que pot mirar de tu a tu les grans estacions americanes i alpines. “No tenim grans muntanyes com als Alps, però sí que podem construir snowparks d’un gran nivell internacional. Per això, el Pirineu és un escenari perfecte per al freestyle”, explica Bajona.
Avui tenen lloc els primers entrenaments; divendres, la classificació; i dissabte, les finals, en què els millors riders (d’un total de 50 participants) s’enfrontaran en la modalitat d’un contra un. Tot això en un nou circuit construït per a l’ocasió, en què s’ha donat rellevància a l’espectacularitat amb diversos mòduls com baranes, escales i grans salts. En aquest traçat donaran el millor de si especialistes com Brandon Davis, flamant campió del món de slope style del TTR, o Kyle Mack, vencedor de l’US Open. “També hi participaran Max Parrot, la màxima estrella del moment; Billi Morgan, que pot fer fins a tres triples en una mateixa ronda; o Seppe Smits, guanyador de l’any passat amb una combinació d’estil i trucs molt tècnics”, detalla.
I per acabar aquesta primera volta del Total Fight s’ha programat una festa de clausura a la terrassa de l’Abarset a càrrec de Nasty Bass, dj que cada dilluns punxen música electrònica a la sala [2] de l’Apolo, a Barcelona. Una mica de festa per celebrar la feina ben feta.
Consulta l'estat de les pistes al Canal Esquí d'EL PERIÓDICO
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ASSUMPTES PROPIS Vicenç Fisas, analista de conflictes i processos de pau: "La por de Rússia és fabricada"
- FICAR LA POTA La Kiss Cam i el judici final
- Una Alemanya heroica resisteix i jugarà contra Espanya
- MotoGP Márquez torna a guanyar amb el mateix truc de Tailàndia
- ESCALADA Alberto Ginés frega el cel amb una plata a la Copa Mundial