GRAN PREMI DE SINGAPUR DE F-1

Renault somia amb els títols d'Alonso

La firma francesa negocia la compra de Lotus per recuperar vells èxits

Fernando Alonso i Flavio Briatore celebren, a Hongria 2003, la seva primera victòria com a tàndem de Renault, abans d’aconseguir els seus títols el 2005 i 2006.

Fernando Alonso i Flavio Briatore celebren, a Hongria 2003, la seva primera victòria com a tàndem de Renault, abans d’aconseguir els seus títols el 2005 i 2006. / AP / FABIAN BIMMER

3
Es llegeix en minuts
MIGUEL
Martínez

La declaració va ser contundent. Molt. «Renault no seguirà com a proveïdor de motors. O seguim com a escuderia, o ens en anem». Era Carlos Ghosn, president i conseller delegat del grup Renault que engloba també Nissan. «Estem en negociacions per a la venda de l'equip a Renault», confirma Federico Gastaldi, director de l'escuderia Lotus de F-1. Sembla molt clar, però això és la F-1, ja saben, pura especulació.

Ghosn, el paio que sota la seva direcció va reflotar els números de Renault i Nissan, és un dur negociador. No pagarà pel que no existeix i vol garanties de l'organització de F-1, és a dir, de Bernie Ecclestone i la FOM, que si torna a desembarcar a la F-1 comptarà com un dels grans equips a l'hora del repartiment de beneficis comercials i drets de televisió. «Estem analitzant la situació i, per descomptat, que fem aquest pas no depèn només de nosaltres. I, qui ho ha de saber, ja ho sap», va insistir Ghosn, molt dolgut perquè «quan guanyàvem amb Red Bull, guanyaven ells, i ara que no ens va tan bé semblem els únics culpables. Això ens fa mal».

El cap de Renault, com tot l'equip de màrqueting de la fàbrica francesa, sap que la repercussió dels dos títols com a escuderia amb Fernando Alonso, el 2005 i 2006, va ser infinitament més gran que els quatre títols aconseguits com a motorista de Red Bull. El propulsor va ser la clau de la solució de l'escapament bufador que va fer imbatible els cotxes blaus de Christian Horner, el mateix que ara no deixa de criticar Renault i el culpa del baix rendiment dels Red Bull.

RETORN IL·LUSIONANT / «Podem marxar o tenir equip propi. El menys probable és que continuem com a subministrador de motors. Quan ets tan sols motorista has de desenvolupar un motor i vendre'l. I el retorn és l'oblit quan guanyes i que t'assenyalin amb el dit quan es perd», va insistir Ghosn.

Notícies relacionades

Mentre Ferrari, Mercedes i Honda, la resta dels motoristes de la graella de F-1, han introduït novetats i millores en els seus propulsors aquesta temporada, Renault res de res. No ha consumit ni un sol dels comodins que atorga el reglament per a canvis de disseny en  el motor. Diuen que sí que han seguit evolucionat el motor en la seva planta francesa de Viry, però que es guarden les millores per a l'any que ve, quan siguin escuderia, quan desembarquin, una altra vegada, a Enstone (comtat anglès on resideixen totes les escuderies), per reconstruir l'ambient que va generar la conquista d'aquells dos títols amb Alonso i Flavio Briatore, com a cap. «Estem ansiosos per tancar aquest acord. Renault sap del que som capaços, del que vam fer junts aquells dos anys, però també s'ha de recordar que aquest equip, aleshores amb el nom de Benetton, també va aconseguir dos títols als anys 90 amb Michael Schumacher», explica Gastaldi al pàdoc de Singapur, on demà se celebra una de les carreres més espectaculars de l'any.

NO A QUALSEVOL PREU / El procés de compra ja ha passat l'auditoria prèvia perquè Renault conegui els comptes de Lotus, quin és el valor de la fàbrica i quina part assumeix dels deutes de l'equip, fonamentalment amb el seu accionista majoritari, Gerard López. Una demanda de Charles Pic, el pilot que diuen que havia pagat per pilotar en algunes sessions dels divendres, va embargar camions i cotxes de l'equip la tarda del diumenge del GP de Bèlgica. «Tot això està arreglat. La nostra situació és solvent, però seria bo que l'acord amb Renault es tanqués al més aviat possible per començar a treballar la temporada que ve», diu Gastaldi. Renault tornarà a ser escuderia amb seu a Enstone, però no a qualsevol preu.