Ogier vola cap al Mundial

El pilot francès cedeix només nou segons a Latvala en la segona etapa i en té prou quedant davant per ser campió

Dani Sordo va aprofitar més bé el seu domini a l'asfalt però tot i així va perdre mig minut més respecte al líder

3
Es llegeix en minuts
XAVIER PÉREZ / SALOU

Tic-tac, tic-tac. El rellotge de Sébastién Ogier segueix deixant passar a poc a poc els segons. Regular i sense errors, amb precisió suïssa malgrat ser francès i córrer amb una marca alemanya. Va comptar als trams amb l'encoratjament de més de 200 treballadors de la fàbrica de Landaben (Navarra), centre de producció del Volkswagen Polo, desplaçats al ral·li per celebrar el títol de marques aconseguit a la cita d'Alemanya,

Ogier va traçar magistralment el seu pla de vol en la segona etapa del RallyRacc. Va mantenir el liderat i l'avantatge sobre el seu principal perseguidor i company d'equip, Jari-Matti Latvala, al cedir tot just nou segons, i va quedar en disposició d'assaltar la seva segona corona de l'era post-Loeb en l'etapa d'avui. Ha guanyat sis ral·lis des de començament d'any i una nova victòria avui a Catalunya li donaria automàticament el campionat.

Al francès de Volkswagen només el separen del títol 72 quilòmetres cronometrats i 156,48 d'enllaç (que també compta). L'avantatge de 27.3 segons amb què ahir va acabar l'etapa li permeten seguir controlant la carrera. «El més important és no cometre cap error perquè si et relaxes pots acabar perdent el ral·li. I Luis en pot donar fe», va afirmar en l'assistència Ogier assenyalant Luis Moya, assessor de l'equip Volkswagen Motorsport en referència a les victòries que se li van escapar a l'últim tram al gallec en companyia de Carlos Sainz.

DIFÍCIL TRAM DE 50 QUILÒMETRES // L'etapa d'ahir va comptar amb un clar dominador. Latvala ho va donar tot i es va imposar en quatre dels sis trams del dia, incloent-hi una de les dues passades per l'especial més llarga de ral·li, Escaladei (50 quilòmetres), que la majoria dels pilots van trobar molt complicada i relliscosa sobretot en els metres finals. A priori havia de ser el tram clau de la carrera, i una prova de foc per als nous pneumàtics Michelin Pilot Sport FW. Alguns pilots recelaven que amb l'asfalt abrasiu no acabessin a les lones (molt desgastats), però van aguantar bé.

Els equips també van haver de modificar els reglatges de les suspensions i els frens dels cotxes per adaptar-los de la terra a l'asfalt per a l'etapa d'avui, i en aquesta faceta els Volkswagen van trobar el punt òptim de progressió. Latvala va mantenir la pressió a cadascuna de les especials però Ogier es va mantenir prudent però sense fissures, controlant el ritme de carrera i evitant errors com els que va cometre als ral·lis de França i d'Alemanya.

L'etapa es va acabar ahir amb un tram espectacle al passeig marítim de Salou, ple d'aficionats, on Mikkelsen (company d'Ogier i Latvala) va ser el millor. No convenia cometre errors. «No he volgut atacar gaire perquè el resultat està sent bo. En l'última jornada tampoc vull arriscar gaire», va sentenciar el líder.

Notícies relacionades

SORDO NO ES RENDEIX // Dani Sordo va arrencar en l'etapa ocupant la setena posició a gairebé un minut i mig del líder. Va acabar el primer tram del dia arribant amb una lleugera pèrdua d'oli al Hyundai, cosa que no li va impedir acabar cinquè de l'especial. Els problemes de Kubica (primer va trencar un palier abans d'iniciar el tram, cosa que el va obligar a fer el primer bucle amb el cotxe en males condicions i en la segona passada per Escaladei va arrencar una roda) i la millora del ritme en carrera li van permetre escalar posicions.

En el tram llarg va ser quart i es va mantenir entre els cinc millors durant la resta de la jornada. Al final de l'etapa, el pilot càntabre va ocupar la cinquena posició a poc més de dos minuts sobre Ogier i a l'arribar a l'assistència final es va mostrar una mica més optimista que la vigília. «El cotxe no ens ha donat cap problema i hem mantingut bé el ritme, atacant en moltes ocasions. El tram llarg estava molt relliscós. L'última etapa serà molt important, tot i que el podi està una mica lluny. Però no s'ha de llançar mai la tovallola», va matisar el pilot de Hyundai.