MOBILITAT URBANA

Esplugues i Cornellà, els municipis amb l'índex més alt d'accidents amb patinets elèctrics

Esplugues va registrar 31 accidents amb patinets implicats el 2019, 18 més que l'any anterior

patinete

patinete

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Esplugues de Llobregat i Cornellà de Llobregat són els dos municipis catalans que el 2019 van registrar un índex més alt d’accidents amb patinets elèctrics implicats, i van superar així Barcelona. Segons dades publicades per La Xarxa Notícies, a Esplugues es van produir set accidents amb patinets per cada 10.000 habitants, i després se situen Cornellà (4) i Barcelona (3).

En xifres absolutes, Barcelona, amb 490 accidents de patinets elèctrics el 2019, continua sent la ciutat líder. El 2018, tan sols va registrar 129 accidents. Segons les dades de La Xarxa, el segueixen: l’Hospitalet (51), Terrassa (36), Cornellà (34), Esplugues (31) i Mataró (26).

El 2019, a Esplugues hi ha hagut 18 accidents amb patinets elèctrics més que el 2018. Segons les dades publicades, Esplugues ha passat de 13 accidents a 31 en el lapse d’un any. També destaca l’auge en municipis com Mataró (de 2 a 26) o Lleida (de 2 a 20).

Regulació dels patinets

A falta d’una llei estatal que estableixi una única normativa, diferents municipis catalans han regulat recentment l’ús d’aquests vehicles o plantegen fer-ho davant de l’auge de la seva popularitat. Més enllà de Barcelona, que va aprovar una normativa fa dos anys, les altres capitals de província –Tarragona, Girona i Lleida– també han fet incursió en la seva regulació.

Pel que fa a Esplugues i Cornellà, les dues ciutats amb més índex d’accidents amb patinets elèctrics, totes dues han aprovat les seves respectives normatives per regular el seu ús. Esplugues va aprovar l’ordenança el juliol del 2019, mentre que Cornellà ho va fer al setembre.

Notícies relacionades

Les cocapitals del Vallès Occidental, Terrassa i Sabadell –tercera i cinquena ciutat més poblada de Catalunya, respectivament–, també han començat a posar fre a l’ús del patinet elèctric. Terrassa preveu aprovar l’Ordenança Municipal Reguladora de la Circulació de Persones i Vehicles al març. Per la seva part, Sabadell hi està treballant i es preveu que estigui llesta de cara a l’estiu del 2020.

Més notícies d’Esplugues i Cornellà en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA