Compartir

Barcelona es mou

La ciutat busca formes de mobilitat més saludables i inclusives per combatre la contaminació, recuperar l'espai públic i fomentar la convivència entre veïns i veïnes

Imagina't una ciutat que estigués dibuixada pensant en les persones que es desplacen caminant, en bicicleta i transport públic. Que la prioritat no fossin els vehicles a motor i la resta de mitjans de transport haguessin d'utilitzar l'espai sobrant. Barcelona avança cap al futur amb estratègies de mobilitat intel·ligent que s'adapten a cada ciutadà per reduir la contaminació i convertir-se en una ciutat més neta i saludable. El trànsit causa més malalties i morts prematures del que ens pensem.

Barcelona es mou

La ciutat busca formes de mobilitat més saludables i inclusives per combatre la contaminació, recuperar l'espai públic i fomentar la convivència entre veïns i veïnes

Imagina't una ciutat que estigués dibuixada pensant en les persones que es desplacen caminant, en bicicleta i transport públic. Que la prioritat no fossin els vehicles a motor i la resta de mitjans de transport haguessin d'utilitzar l'espai sobrant. Barcelona avança cap al futur amb estratègies de mobilitat intel·ligent que s'adapten a cada ciutadà per reduir la contaminació i convertir-se en una ciutat més neta i saludable. El trànsit causa més malalties i morts prematures del que ens pensem.

Caminant a tot arreu

A Barcelona, ​​el 32% dels desplaçaments es fan a peu i és una de les millors ciutats del món per caminar. Les zones verdes que prioritzen els vianants van guanyant espai a la ciutat així com a les superilles. Carrils de velocitat limitada per als automòbils o àrees reservades per als veïns tenen efectes directes sobre la salut. D'aquesta manera es pacifiquen els barris, es redueix el soroll i es permet que els ciutadans, sense restricció d'edat o condició física, se sentin més segurs al carrer, que ja no és només una zona de trànsit, sinó l'espai públic de la vida quotidiana.

La bicicleta guanya terreny

Els carrils bici s'han convertit en les venes de la ciutat. Pràcticament tots els habitants de Barcelona tenen accés a vies ciclistes a menys de 300 metres de casa i les interseccions entre elles permeten arribar cada vegada més lluny sense haver de sortir de les rutes reservades per a les bicicletes i els vehicles de mobilitat personal (patinets, segways, etc.).

Aquests últims tenen a Barcelona una regulació pionera que es va actualitzant per integrar les noves formes de mobilitat. L'objectiu és que els carrers siguin un espai segur per a qualsevol forma de desplaçament prioritzant els vianants, per això les bicicletes ja no podran circular per voreres menors de 5 metres d'ample i 3 metres lliures de pas a partir de l'1 de gener. Podran fer-ho per la cada vegada més àmplia xarxa de carrils bici i vies ciclistes, com els carrers 30 o les plataformes úniques.

El transport públic de tots

Metro, bus, tramvia, trens... El transport públic ens apropa a tots. Més freqüència, estacions més tecnològiques i una xarxa més àmplia faciliten els desplaçaments de milions de ciutadans. Barcelona és una ciutat compacta i l'aposta per l'accessibilitat en el transport públic permet que la mobilitat sigui més justa per a tothom.

El cotxe, millor si és elèctric

Les ciutats del futur aposten cada vegada més per reduir la circulació rodada i prioritzar els vehicles elèctrics. Incentius per canviar els cotxes del passat per altres d'energies més netes busquen, a les ciutats més modernes, deixar enrere els models contaminants per optar per sistemes respectuosos amb el medi ambient
Construir una ciutat en la qual els carrers no siguin simplement un lloc per al trànsit sinó que s’hi pugui fer vida i socialitzar amb els veïns i veïnes és possible. Per això cal redibuixar-la pensant en mitjans de transport que permetin reduir la contaminació, augmentar la salut i millorar la convivència de tots els ciutadans.

Comparteix


Top