Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
Rèplica municipal a la carta 'Peligros de un carril bici'
zentauroepp41558077 barcelona 11 1 2018 barcelona fracasa en su lucha contra el180113163408 / JOAN CORTADELLAS
Ester López
En resposta a la carta Peligros de un carril bici, de Manuel Martí, volem manifestar que actualment la xarxa de carrils bici i la de carrils bus creix de manera substancial, en el marc de millora d'ambdues infraestructures a la ciutat, per tal d'oferir una mobilitat connectada i segura al creixent nombre d'usuaris i usuàries de la bicicleta, amb trama pròpia i segregada de vehicles i vianants, així com per millorar l'eficiència de la xarxa de bus.
Entretots
Comprenem la seva preocupació atès el comportament d'algunes persones que utilitzen aquest carril de manera irresponsable i aprofitem per recordar que la bicicleta és un vehicle més que ha de respectar les normes de circulació, la senyalització i les prioritats.
Tal i com marca l'ordenança, les bicicletes han de circular per les calçades o els carrils bici en el sentit que marca la via. No fer-ho és una infracció. Cal recordar també que els ciclistes que vulguin baixar cap a mar a la zona tenen via ciclable al carrer paral·lel, Escoles Pies, i carril bici bidireccional al carrer Dr. Fleming.
El carril bici del carrer Ganduxer genera un nou eix mar-muntanya que connectarà l'avinguda Diagonal amb el passeig de la Bonanova. Cal destacar que, amb les obres del carrer Ganduxer s'han renovat també les voreres, per millorar la mobilitat i seguretat de vianants, i s'han instal·lat semàfors en alguns encreuaments, així com nou paviment sonorreductor.
Al seu torn, les obres de millora del carrer s'han combinat amb les millores als carrers Jacinto Benavente i Les Tres Torres, que inclouen millores en l'enllumenat públic.
El canvi de model de mobilitat per tal de donar prioritat als modes de desplaçament més sostenibles, com la bicicleta o el transport públic, comporta una reordenació viària, una redistribució de l'espai i usos de la calçada, prioritzant el transport públic, però també una millora de l'espai públic per a veïns i veïnes.
Participacions delslectors
"Mientras no aprueben su asignatura pendiente, EH Bildu no gobernará en Euskadi"
José Luis Úriz Villava-Atarrabia (Navarra)
Mésdebats
El debat
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Assassinat a Tailàndia Silvia Bronchalo: ¿qui és la mare biològica de Daniel Sancho?
- Els polítics escalfen motors entre llibres, roses i sondejos
- L’‘abril’ celebra els llibres amb una vetllada irrepetible al Dry Martini
- Sant Jordi obre la campanya electoral amb una desfilada de candidats