Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

L'espai com a creador de relacions

zentauroepp24002373 gra014  madrid  24 10 2013   un aula del colegio p blico pal180905153842

zentauroepp24002373 gra014 madrid 24 10 2013 un aula del colegio p blico pal180905153842 / Paco Campos

La confecció d'un espai va més enllà de pensar en una arquitectura que satisfaci uns objectius purament funcionals. Els espais necessiten respondre a un objectiu tan, o més important que aquests, com és el de fomentar les relacions entre les persones.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

Els espais tenen un poder immens; tenen el poder d'influenciar sobre les relacions humanes, tenen el poder de determinar la conducta de les persones, i tenen el poder de condicionar la manera com les persones interactuen.

Certament, existeixen molts factors que condicionen la vinculació emocional entre els espais i les persones, com ara la llum, les formes, els colors, la distribució mobiliària, la decoració, etc. Tots aquests factors fan que un espai transmeti una cosa o una altra, i al final, això és el que fa que les persones adoptin unes actituds i unes conductes determinades.

En aquest sentit, les escoles, els instituts, les universitats, i la gran part de centres acadèmics, segueixen partint d'uns espais rígids i jerarquitzats que no ajuden a fomentar valors tant importants com el ser creatiu o el compartir. Aleshores, la pregunta que em faig és: perquè seguim estudiant en aules tan rígides i jerarquitzades que l'únic que fan és propiciar un model d'ensenyament on el rol de l'alumne esdevé completament passiu i inactiu?

Participacions delslectors

Mésdebats