Funcionen sis freqüències de pas

Restablert el servei ferroviari amb Puigcerdà després de set setmanes suspès per la Covid-19

La connexió permet els viatges entre la Cerdanya, el Ripollès i Barcelona que ara només es podien fer amb autobús

amadridejos12778723 puigcerda puigcerd  8 4 2010 reportaje sobre la cerdanya en 170826093330

amadridejos12778723 puigcerda puigcerd 8 4 2010 reportaje sobre la cerdanya en 170826093330 / JOSEP GARCIA

1
Es llegeix en minuts
Acn

La circulació ferroviària de l’R-3 entre Ripoll i Puigcerdà s’ha recuperat aquest dilluns després de set setmanes interrompuda per l’estat d’alarma. S’ha passat de les tres expedicions diàries per sentit que es feien amb el servei de bus alternatiu a un total de sis (una menys de les que hi havia abans de la Covid-19). 

La represa del servei ha coincidit amb l’entrada de Puigcerdà a la fase 2 de la desescalada, mentre que Ripoll segueix estant a la fase 1. Des de l’Ajuntament de Ripoll lamenten que el servei de tren hagi sigut interromput durant tot aquest temps i reclamen més inversió. Durant aquest temps s’ha donat servei alternatiu en autobús i tres freqüències diàries per sentit. Des d’aquest dilluns, s’han posat en marxa sis freqüències per sentit i falta el que es coneix popularment com a ‘tren bala’, que fa menys parades i és més ràpid.

Des de l’Ajuntament de Ripoll lamenten que «en ple segle XXI» s’hagi hagut de tancar un servei «essencial» de connexió al territori malgrat que s’hagi ofert l’alternativa amb autobús. Segons l’alcalde, Jordi Munell, «no hauria d’haver-se interromput perquè connecta serveis sanitaris» i remarca que en plena pandèmia hi havia ciutadans de diferents municipis del Ripollès que podrien haver utilitzat el tren per desplaçar-se fins a l’hospital de Campdevànol.

Notícies relacionades

Per a Munell, «la notícia avui és un lament del que no hauria hagut de ser notícia». D’altra banda, ha posat èmfasi en la falta de manteniment i de millores que històricament té aquesta línia i que venen reclamant des del territori. A tall d’exemple, va recordar que fa uns dies denunciaven la pèrdua d’efectius a l’equip de manteniment de la base que Adif té a Ripoll, a causa de trasllats i jubilacions que no s’han substituït. «Una base que dona servei al tram més muntanyós des del nord d’Osona fins a la Cerdanya està sota mínims de manteniment», lamenta l’alcalde. També els consta que aquests dies ha costat trobar maquinistes.

 

Temes:

Trens