LES MILLORS OPCIONS DEL MERCAT

La mobilitat sostenible té nom propi: vehicles híbrids

El cotxe híbrid és més popular que mai per la seva capacitat per ajudar a combatre positivament el canvi climàtic i afavorir una reducció de les emissions de gasos contaminants (NOx i partícules) que afecten directament la salut de les persones

2020-toyota-c-hr-dyn-14-835131

2020-toyota-c-hr-dyn-14-835131 / Jayson Fong - www.jaysonfong.com

7
Es llegeix en minuts

Els vehicles híbrids s’han convertit avui en la millor opció de compra del mercat, en vista de com està evolucionant la tecnologia de l’electrificació, per l’eficiència assolida i pels nombrosos avantatges que proporcionen al consumidor. Segons l’opinió de Toyota, la firma que ja ha venut més de 15 milions d’híbrids al món i 300.000 a Espanya, la compra d’aquest tipus d’automòbils és «el pas lògic per començar a adaptar-nos a una mobilitat sostenible, que passa per la tecnologia híbrida a l’espera de la introducció futura de PHEV, EV i els vehicles d’hidrogen».

Així són els híbrids actuals

Tots els vehicles tenen un medi per emmagatzemar energia –un dipòsit de combustible– i una màquina capaç de transformar l’esmentada energia en moviment per propulsar al cotxe, ja sigui combustible (gasolina) o bateria (electricitat). Un cotxe híbrid compta amb dos o més magatzems d’energia i dos o més màquines destinades a transformar aquesta energia en moviment. Per a molts experts, la combinació perfecta es dona entre un motor de gasolina i un d’elèctric. Fonts de Toyota, la marca que ofereix la gamma més àmplia del mercat amb models en gairebé tots els segments, han assenyalat: «No som elèctrics purs, però la nostra tecnologia és híbrida elèctrica perquè és una combinació dels dos motors; així, tenim els avantatges de no dependre de la càrrega elèctrica i els beneficis de la tecnologia elèctrica».

Els avantatges 

Més eficiència, perquè el motor tèrmic funciona durant més temps en el règim en què aprofita millor el combustible.

Menor consum, a causa que en les frenades o quan se circula costa avall, el motor elèctric recupera part de la inèrcia del cotxe per recarregar bateria.

Comptar amb potència extra en determinats moments en què resulta necessari.

Poder reduir emissions locals, fins a, fins i tot, fer-les desaparèixer durant períodes limitats de temps –mode EV–.

Millora en el confort gràcies a la propulsió elèctrica.

Obtenir l’adhesiu ECO o Zero Emissions de la DGT.

L’aposta Toyota

Un híbrid, i en concret un Toyota híbrid elèctric, és un cotxe impulsat per dos motors de diferent naturalesa: d’una banda, un motor de combustió i de l’altra, un motor elèctric. Gràcies a aquesta combinació, el cotxe utilitza o alterna les dues fonts d’energia per moure’s de manera més econòmica i sostenible, sense perdre les prestacions d’un vehicle tradicional. És a dir, de vegades circula només en elèctric i altres amb una combinació elèctrica i de combustió.

L’avantatge afegit dels Toyota híbrids és que tenen una manera intel·ligent de gestionar la potència i de seleccionar quin tipus de propulsió utilitzen. En funció de la calçada i les necessitats del conductor, el cotxe repartirà d’una manera o d’una altra el treball entre els dos propulsors.

Es tracta d’una tecnologia que Toyota va patentar el 1974. Poc més de 20 anys després, aquesta patent híbrida es va instal·lar en el Toyota Prius, cotxe que va suposar una autèntica revolució per a la indústria de l’automòbil. Un símbol per a la marca, ja que es va tractar del primer Toyota híbrid de la història.

L’actual i àmplia gamma de la marca, reben l’etiqueta ECO i això significa que compten amb avantatges a l’hora de proveir-se, accedir a grans ciutats, o pagar impostos com per exemple el de matriculació, que es pot reduir fins a un 100%.

Reposicionament de preus i oferta actualitzada

En un mercat atapeït d’opcions i amb la societat cada vegada més conscienciada amb el respecte al medi ambient, és una bona recomanació conèixer les diferents alternatives que hi ha en la gamma híbrida Toyota per poder triar el vehicle que millor s’adapti a les necessitats de cada consumidor.

Toyota Espanya lidera el mercat de tecnologies alternatives i davant la complexa situació del mercat ha optat per fer més accessible la seva gamma híbrida elèctrica, així que és possible adquirir un Yaris Electric Hybrid amb millors condicions, de la mateixa manera que la família Corolla Electric Hybrid i els RAV4 Electric Hybrid i els Toyota C-HR Electric Hybrid, han vist reposicionada la seva oferta amb l’objectiu que qualsevol client pugui conduir un híbrid elèctric sense que el preu sigui un impediment.

La marca ha posat també a disposició dels consumidors alguns sistemes de finançament interessants, com per exemple Toyota Easy, el programa de pagament per ús que permet accedir a la família Toyota Corolla Electric Hybrid des de 160 € al mes (19.990 €). Es tracta d’un Corolla 125H Active Tech, amb motor 1.8 de 122 CV i excel·lent relació preu-equipament, amb elements de sèrie com ara fars i pilots led, pantalla TFT de 7’’ al quadro de comandaments, i sistema d’integració mòbil amb Apple CarPlay i Android Auto o llantes de 16’’ entre altres característiques.

Si es necessita una mica més d’espai, el Corolla Touring Sports 180H Feel!, es pot adquirir per 210 € al mes (23.990 €). Equipa un sistema de propulsió híbrid elèctric 2.0 de 184 CV que garanteix òptimes prestacions amb un consum contingut, mentre ofereix l’equipament excel·lent: disseny amb toc esportiu i llantes d’aliatge bi-to de 18’’, fars bi-led, vidres enfosquits i volant entapissat en cuir amb lleves per accionar el canvi, entre altres elements.

En cas de decantar-se per un SUV compacte, el Toyota C-HR Electric Hybrid, està disponible per 185 € al mes (23.990 €) en la seva versió 125H Advance, amb motor híbrid elèctric 1.8 de 122 CV. Un pas més enllà, per mida, potència i prestacions, va el Toyota RAV4 Electric Hybrid, que en la seva versió de tracció davantera, 218 CV i acabat Advance es comercialitza per 235 € al mes (31.990 €).

Recolzament al client professional

Com a part de la seva política de suport a autònoms i empreses, Toyota Espanya ha dissenyat una estratègia amb productes financers. Sobresurt l’oferta en la modalitat de rènting, a través del producte Kinto One, amb quotes mensuals que van des dels 285 € de Corolla Electric Hybrid als 380 € de RAV4 Electric Hybrid, passant pels 295 € de Toyota C-HR Electric Hybrid i els 345 € de Corolla Touring Sports Electric Hybrid. Hi està inclòs el manteniment, l’assegurança, pneumàtics, assistència en carretera i vehicle de substitució, en modalitat a 48 mesos i 10.000 km/anys. La marca també ofereix la possibilitat d’accedir a l’oferta de rènting amb quotes esglaonades.

Resultats al mercat

Toyota va començar a vendre vehicles híbrids elèctrics a Europa l’any 2000, amb la primera generació de Prius. Avui, els clients de tot el continent tenen a la seva disposició una gamma de 20 models híbrids elèctrics diferents que l’any 2019 van representar el 52% de total de les vendes de Toyota Motor Europe (TME) i el 63% a Europa Occidental.

En l’actualitat ha superat la barrera dels 15 milions d’híbrids elèctrics comercialitzats a tot el món i ha reduït les emissions de CO2 en més de 120 milions de tones a nivell global. La seva exitosa tecnologia híbrida també és la base de l’estratègia d’electrificació de motors de la companyia, que inclou elèctrics de bateria (BEV), híbrids endollables (PHEV) i elèctrics de pila de combustible (FCEV).

Per la seva banda, Toyota España ha entregat, fa tot just unes setmanes, el Toyota Electric Hybrid 3 milions venut a Europa, un Corolla Electric Hybrid en acabat GR SPORT i exclusiu color bi-to vermell de què ja disfruta el seu propietari, Nicolás Jiménez. El Corolla GR SPORT sobresurt entre la resta de la família Corolla pel seu disseny esportiu inspirat en el món de la competició.

L’èxit de la família Toyota Corolla a Europa, format per Corolla (5p), Corolla Touring Sports (familiar) i Corolla Sedan (berlina), està relacionada amb la tecnologia Electric Hybrid, ja que més del 80% de les unitats venudes són de propulsió híbrida elèctrica, percentatge que pràcticament assoleix el 95% en la suma de les dues carrosseries principals —5p i familiar—. A Espanya, el 100% de les vendes de la família Corolla són Toyota Electric Hybrid, ja que únicament es comercialitza en versió híbrida elèctrica.

Avenços en seguretat

Els importants passos en eficiència dels motors i increment de la gamma van en paral·lel a l’augment de la seguretat dels vehicles. Democratitzar la seguretat i, a la llarga, aconseguir una societat amb zero víctimes per accidents de trànsit. Amb aquest doble objectiu, Toyota va començar a implementar el 2015, en diferents models de la seva gamma, Toyota Safety Sense, el conjunt de sistemes de seguretat activa i ajuda la conducció que permeten evitar o mitigar col·lisions en un ampli ventall de situacions del trànsit.

Notícies relacionades

Avui dia, cinc anys després, més de 16 milions de vehicles Toyota incorporen el sistema, el desplegament del qual va arrencar per 68 països i actualment arriba a 108 països i regions de tot el món. Així, la marca contribueix a millorar la seguretat viària i a reduir el nombre d’accidents i víctimes de trànsit, en el marc de la seva estratègia de contribuir a millorar la societat i de cuidar-se de les persones.

Cal destacar com a notícia d’interès que ja s’ha començat a desplegar l’última generació del sistema de seguretat, el  Toyota Safety Sense 2.5, estrenat a Europa en el nou Toyota Yaris Electric Hybrid. Inclou: precol·lisió amb detecció de vianants de dia i de nit i de ciclistes durant el dia, frenada automàtica d’emergència i detecció d’obstacles en interseccions —vianants i vehicles—; control de creuer adaptatiu de rang complet, des de 0 km/h i reconeixement de senyals de circulació. També formen part part del sistema el manteniment de trajectòria; el control intel·ligent de llums de carretera, i l’assistència a la direcció en maniobres d’emergència, a més de l’alerta de trànsit creuat posterior i assistència a l’aparcament amb funció de frenada automàtica.

Temes:

Empreses