ENTREVISTA EN COL·LABORACIÓ AMB BBVA

«La crisi ha demostrat que l'aposta per diversificar el negoci ha sigut encertada»

Durant l'estat d'alarma, Teresa Carles Healthy Foods va haver de tancar els seus sis restaurants a Barcelona i Lleida

Jordi Barri, CEO i copropietari de la firma, destaca la capacitat de resiliència derivada de la dedicació a diferents branques de la restauració

40690915 59

40690915 59 / RICARD FADRIQUE

2
Es llegeix en minuts
Lara Bau

- ¿Com ha afectat la crisi derivada de la pandèmia de la Covid-19 al grup Teresa Carles Healthy Foods?

- El negoci principal del grup és l’hostaleria [gestionen els restaurants de Teresa Carles, Flax & Kale Tallers, Flax & Kale Passage, Flax & Kale À Porter, i Teresa’s Starway to Health, ubicats a Barcelona i Lleida], amb la qual cosa aquest segon trimestre de l’any ha sigut dolent, ja que hem hagut de mantenir els locals tancats. La major part dels restaurants són al centre de la capital catalana, una zona amb molt turisme, amb què aquests últims mesos han sigut pitjors que els de l’any passat. 

No obstant, hem sigut capaços de suportar el tancament gràcies al ‘home delivery’ des de diferents restaurants. El 16 de març ja teníem els restaurants a les plataformes clau, una cosa que ens ha permès mantenir un ritme alt de vendes a domicili. A més, també tenim un centre productiu a Bell-lloc d’Urgell (Lleida), en què invertim en R+D i en nous productes d’alimentació saludable que venem a l’hostaleria, distribuïm a diferents marques i al client final a través d’‘e-commerce’. La crisi ha demostrat que l’aposta per diversificar el negoci ha sigut encertada, tot i que és innegable que aquest any pot ser catastròfic per a l’hostaleria.

- Teresa Carles i Flax and Kale van obrir les portes durant la crisi econòmica de la dècada passada. ¿Compten amb alguna fórmula per suportar les crisis?

- Vam obrir Teresa Carles el 2012, després de la crisi econòmica. En aquell moment vam apostar pel creixement i l’hostaleria, però poc després vam obrir un obrador a Bellcaire d’Urgell (Lleida), on vam començar a innovar amb pasta artesana, salses, farcits. El grup va continuar creixent en els anys següents i vam veure la necessitat d’ampliar l’obrador, per la qual cosa vam obrir el centre industrial a Bell-lloc d’Urgell. Des d’aquell moment vam detectar l’oportunitat d’abordar diferents branques de l’hostaleria. Continuarem invertint en la venda digital i en la distribució.

- ¿Considera que aquesta crisi ha posat en relleu el menjar saludable i, per tant, la vostra oferta gastronòmica? ¿Passa el mateix amb els productes de proximitat que també ofereixen?

- Estem davant una crisi sanitària i cada persona en farà una lectura molt diferent. No obstant, s’ha demostrat que la gent no immunodeprimida té més probabilitats de ser asimptomàtica i ha crescut l’interès per la salut. Segurament, a curt termini creixeran les vendes de béns de primera necessitat, tenint en compte la crisi econòmica que deriva del pas de la Covid-19, però quan l’economia es recuperi tothom tindrà més conscienciació cap a l’esport i l’alimentació. Creiem que un futur sostenible, ecològic, saludable ha arribat per quedar-se en la nostra manera de viure. Al cap i a la fi, el menjar saludable és una manera de cuidar-se sense renunciar al plaer.

Notícies relacionades

- ¿Quin tipus de recolzament han rebut des de BBVA?

- En aquests últims mesos, aquesta relació ens ha permès accedir a crèdits per continuar pagant els treballadors i els proveïdors. És un banc amb el qual hem treballat durant dècades i durant anys hem tingut una relació molt estreta. Vam rebre finançament del banc per establir el primer obrador i durant les últimes inversions ens han acompanyat en la nostra aventura amb diferents productes financers, per la qual cosa tenim una llarga trajectòria empresarial en l’àmbit professional i personal. És el banc històric del grup.