Alta 100% digital per a les empreses

El BBVA sorprèn amb un servei que simplifica el procés de fer-se client de l'entitat

foto2

foto2

2
Es llegeix en minuts
Lara Bau

El director de la factoria de transformació empresarial de BBVA a Espanya, Óscar Vélez de Mendizábal, explica com l’entitat financera ha posat a disposició de les empreses una alta 100% digital, i converteix un procés tediós en una experiència àgil.

-¿Com simplifica la nova alta digital per a empreses el procés de fer-se client de l’entitat?

-Fins ara, una empresa que es volia fer client del BBVA tardava una mitjana de 15 dies a tenir un compte i poder operar a través de la seva banca electrònica. Amb aquest nou servei, l’empresa podrà donar-se d’alta 100% ‘online’ en menys de 10 minuts. Sense paperassa i sense necessitat de desplaçar-se a una oficina.

-¿Es tracta d’un procés segur? ¿Com saben que no els estan falsejant la informació que aporten via digital?

-Es tracta d’un procés totalment segur. Les empreses, per fer-se clients del BBVA, han d’utilitzar el certificat digital d’administrador únic o solidari, emès per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre. Aquest tercer de confiança ens facilita identificar el client i simplificar el procés d’alta.

-El BBVA és pioner en l’adopció de noves tecnologies. ¿Quin tipus de tecnologia hi ha darrere d’aquest procés?

-Al BBVA som molt conscients que no dissenyem solucions per a empreses o clients; dissenyem solucions per a persones. Una empresa demana el mateix que un particular, solucions senzilles que resolguin les seves necessitats i que els ajudin a prendre les millors decisions per aconseguir els seus objectius de negoci. 

No es tracta d’utilitzar tant sí com no la tecnologia més innovadora a cada moment. Es tracta de repensar els processos des de zero, tenint en compte les noves capacitats tecnològiques, però sempre amb el focus en allò que necessita el client i on ho necessita. En aquest cas, utilitzem mecanismes avançats d’intel·ligència artificial per al reconeixement i l’extracció d’informació de la documentació aportada, amb la qual cosa es redueix al màxim la informació que ha d’introduir el client. 

-¿Es pot millorar, aquest procés? ¿Pensen avançar en la solució o prefereixen dedicar els recursos a altres funcionalitats?

-La solució que hem llançat per a l’alta digital d’una gran majoria de pimes i empreses és un primer pas, però encara ens queda camí per davant. Al BBVA desenvolupem sempre un mínim producte viable que anem millorant incorporant-hi progressivament el ‘feedback’ dels clients. Ja estem treballant a poder oferir aquesta solució també a empreses amb apoderats mancomunats, o a oferir altres alternatives de verificació per portar aquest procés també al mòbil.

Notícies relacionades

-¿Què destacaria d’aquest any al capdavant de la factoria de transformació empresarial?

-Destacaria la il·lusió que sentim tots per estar construint la banca d’empreses del futur. Vam ser el primer banc a apostar pel mòbil també per a les empreses, i ara ja tenim l’‘app’ més valorada i amb més funcionalitats del mercat. Estem molt il·lusionats de veure com aquestes solucions faciliten la vida dels empresaris.