TRANSFORMACIÓ DIGITAL

L'aplicació de BBVA torna a ser nomenada la millor del món

Un informe elaborat per Forrester Research situa l''app' mòbil de l'entitat com la líder mundial per segon any consecutiu

La consultora destaca les gran quantitat d'operacions que es poden dur a terme i la integració de funcionalitats

bbva 02 / periodico

2
Es llegeix en minuts
Xavi Datzira

Després d’ analitzar la banca mòbil de 42 bancs d’11 països diferents, la consultora internacional Forrester Research ha elaborat una llista de les millors aplicacions bancàries en l’informe anual 'The Forrester Banking Wave: Global Mobile Apps Summary, 2018'. I el resultat ha sigut que BBVA repeteix lideratge i col·loca la seva 'app' com la millor del món per segon any consecutiu. Un reconeixement que arriba uns mesos després que la mateixa firma atorgués a l’entitat espanyola la màxima puntuació en banca mòbil a Europa.

L’anàlisi s’ha centrat en les funcionalitats de l’aplicació i en l’experiència de client. Partint d’això, la firma ha seleccionat nou entitats com a líders mundials, amb el BBVA en primera posició, seguida del banc turc Garanti. L’elecció no ha sigut fàcil, ja que segons Forrester, els líders en banca mòbil continuen apujant el llistó any rere any.

Tal com assenyala l’informe, l’entitat espanyola destaca per damunt de la resta de bancs pel “magnífic equilibri” que aconsegueix entre una àmplia gamma de funcionalitats de gran utilitat i una excel·lent experiència d’usuari. “Els clients de BBVA poden fer una gran quantitat d’operacions a través de l’ 'app', amb funcionalitats de pròxima generació, com BBVA Valora”, destaca Forrester Research en el text.

Més autonomia

Una de les principals conclusions que s’extreu de l’informe de la consultora és que les 'apps’ s’han convertit en la principal elecció de milions d’usuaris al món per gestionar les seves finances. Per això, les entitats han de construir noves experiències a l’entorn de la banca mòbil i posar a les seves mans eines que els donin autonomia.

Un dels exemples de bones pràctiques que cita és el servei d’agregació de comptes i targetes incorporat aquest any per la banca mòbil de BBVA, que permet veure en la mateixa aplicació la informació dels productes financers que els clients tenen contractats amb altres entitats, per tenir un panoràmica de la seva situació financera. “Els clients necessiten tenir una foto clara de quants diners tindran a final de mes”, remarca The Forrester Banking Wave: Global Mobile Apps Summary.

Notícies relacionades

Des de BBVA valoren el resultat com un reconeixement de la seva feinaper oferir al client, de forma contínua, novetats que li facilitin la presa de decisions, amb transparència, preservant la seguretat i una organització interna flexible i amb talent digital. Una cosa que valoren els clients, i és que l’entitat compta amb 25,1 milions de clients digitals (un 26% més), 20,7 milions dels quals són clients mòbils (un 43% més), segons les dades del primer semestre de l’any.

A Espanya, també segons la informació corresponent al 30 de juny, el nombre de clients arriba als 4,6 milions de clients digitals. D’aquesta xifra, 3,6 milions són clients mòbils, mentre que les vendes digitals suposen el 42% de les operacions totals.

"La IA tindrà més importància"

<strong>Manuel Crespo,</strong> director de Tecnologia de Banca Digital i Canals de BBVA,  explica que la banca mòbil ja ha cobert i superat una primera etapa de 'servicing'. "Ara estem immersos a oferir noves experiències que aportin un valor afegit al client. Per a això i gràcies als avenços de la tecnologia i les capacitats de processament, BBVA està oferint al client la capacitat de poder decidir amb molta més informació. També està evolucionant d’una manera molt ràpida la manera de relacionar-nos amb l’'app' i, per tant, amb el banc. Està cobrant molta importància la intel·ligència artificial o l’ús de llenguatge natural a través del que anomenem Smart Assistant", explica.