CANVI DE VIVENDA

¿I si tinguessis la certesa de poder vendre el teu pis en 90 dies i a preu de mercat?

El nou paradigma en el sector immobiliari ha impulsat les denominades 'proptechs', 100% digitals

Una d'elles és ProntoPiso, nascuda per facilitar el procés de canvi d'vivenda i garantir liquiditat

pronto1

pronto1

3
Es llegeix en minuts

El sector immobiliari es troba en un moment pròsper. Durant el 2017 van créixer les operacions de compravenda, la concessió d’hipoteques, els visats de nova construcció i el nombre de lloguers. Les estimacions per al 2018 segueixen el mateix camí de creixement. El preu abaratit de les hipoteques, l’optimisme econòmic i el repunt del sector indiquen que aquest 2018 és un bon moment per al sector immobiliari.

Un gran nombre de companyies natives digitals estan sorgint en aquest entorn. És el cas de les ‘proptechs’, terme que neix de la unió de les paraules anglosaxones ‘property’ i ‘technology’ i, com el seu propi nom indica, utilitzen la tecnologia per aplicar-la al negoci immobiliari i aporten transparència, agilitat i senzillesa a un sector tradicionalment considerat opac. A Espanya operen més de 160 companyies immobiliàries ‘on line’ que utilitzen la tecnologia per desenvolupar la seva activitat.

Una ‘proptech’ per a cada necessitat

En el mercat residencial espanyol entre el 20% i el 40% dels que venen la seva vivenda ho fan per poder comprar-ne una altra de nova. Aquesta veta de mercat és coneguda al mercat anglosaxó com a ‘property chain’. És a dir, aquells que estan lligats a la seva antiga propietat i que sense la venda d’aquesta tenen difícil llançar-se a la compra d’una altra vivenda. Per satisfer les necessitats concretes d’aquesta població, han sorgit agències immobiliàries ‘on line’ que garanteixen la venda de la vivenda en 90 dies perquè el client només s’hagi de preocupar per la compra de la nova casa.

Una separació, el naixement d’un fill o mudar-se de zona dins d’una mateixa ciutat. Els motius pels quals es ven una casaper poder comprar-ne una altra són múltiples. I és que canviar de casa requereix en moltes ocasions de llargs períodes de temps, molta dedicació i un esforç constant. La tecnologia facilita la vida a les persones en múltiples sectors, i la vivenda no s’ha quedat enrere. Les ‘proptechs’ han arribat per revolucionar el sector i fan el procés de compravenda molt més àgil, transparent i senzill.

Aquest és el cas de ProntoPiso, la primera ‘proptech’ que garanteix la venda de la vivenda en 90 dies i que ha nascut precisament per facilitar el procés de canvi de vivenda garantint liquiditat als nous compradors. En cas de no vendre la vivenda en 90 dies, aquesta companyia és l’única que es compromet a avançar fins al 95% del preu de mercat de la vivenda sense cap cost addicional. Una vegada avançats els diners, ProntoPiso continua comercialitzant la propietat per vendre-la al valor més gran possible i aconseguir la màxima rendibilitat per al propietari.

Com a conseqüència, el client es despreocupa de les gestions, els problemes derivats de la venda o els temps prolongats que requereixen vendre una casa: en 90 dies ven la casa o rep els diners per fer front a la compra d’una de nova. 

¿Com funciona aquesta ‘proptech’?

Notícies relacionades

L’usuari introdueix al web de ProntoPiso les dades de la vivenda que vol vendre i la companyia realitza una primera valoració ‘on line’ de la propietat de forma instantània. Un expert immobiliari contacta amb el client per fer una visita de la vivenda i determinar-ne el valor de mercat. En aquell moment comença lacomercialitzacióde la vivenda per part de la companyia i el client es despreocupa de tot el procés ja que té una certesa: ProntoPiso vendrà la seva vivenda en 90 dies o li avançarà els diners sense cost perquè pugui fer front a la compra de la seva nova propietat. El procés és senzill, àgil i totalment transparent.

L’objectiu és que la vivenda es vengui al preumés alt possible. Si es ven per sota del preu acordat, ProntoPiso assumeix la diferència i, en cas que la venda s’efectuï per un preu més gran al que s’ha fixat inicialment, el sobrepreu també se l’emporta el client.