CITA DEL MÓN DE LA MODA

El 080 Investor Day connecta 'start-ups' i marques amb inversors

La cita, que se celebra en el marc de la 080 Barcelona Fashion, ha seleccionat cinc empreses i cinc firmes joves que busquen finançament

En el primer cas, ofereixen solucions digitals que ajudaran a evolucionar el sector, i en el segon, creativitat i compromís amb el quilòmetre zero

080

080

2
Es llegeix en minuts
Xavi Datzira

El món de la moda també s’està beneficiant, i molt, de les noves tecnologies. I s’ha convertit en terreny abonat per a l’aparició de ‘start-ups’ capaces de revolucionar el sector. Una cosa que es podrà comprovar dimarts vinent, 26 de juny, amb la celebració de la quarta edició del 080 Investor Day, el Fòrum d’Inversió Internacional de la Indústria de la Moda, organitzat per la 080 Barcelona Fashion i Seed&Click, una companyia catalana dedicada a fomentar la innovació, l’emprenedoria i el finançament privat.

L’objectiu de la cita, que tindrà lloc en el marc de la passarel·la al Recinte Modernista de Sant Pau, és generar sinergies i ‘networking’ entre les ‘start- ups’ i els inversors nacionals i internacionals. Per això, s’han seleccionat al llarg dels últims mesos cinc joves companyies en la categoria de Start Ups Tecnologies Aplicades a la Moda i cinc més en la de Raising Brands, que premia les marques de moda emergents. 

“En aquesta edició es confirma el gran nivell dels finalistes, que reflecteixen la potència del nostre país, i especialment el de Barcelona, com a ‘hub’ d’innovació. Hem de continuar invertint en el talent local per competir a nivell internacional”, comenta Juan Álvarez de Lara, CEO de Seed&Click.

Continuar creixent

Tots els projectes seleccionats com a finalistes al primer apartat es van crear el 2017 i busquen, de mitjana, uns 597.600 euros de capital per continuar evolucionant el seu projecte de negoci. Són marques com Iaagam, que apropa el món del luxe a través d’una marca 100% digital; Love the Brands, un disruptiu agregador i 'data solution' per a les marques de moda; Pislow, un ‘marketplace’ que ofereix un servei de ‘fashion renting’; Viume Ai, un assistent virtual que troba la combinació perfecta per a cada ocasió; i Zer Collection, una marca de moda que utilitza la fabricació digital per crear les seves peces, amb zero residus.

Quant a les marques de moda emergents que han quedat finalistes, destaca la seva aposta per la moda sostenible, la creativitat i el comerç de proximitat. Aquestes marques són Coby, que ha creat una sabata que s’adapta a cada peu i fa la vida més fàcil; Hale, una marca de moda esportiva femenina; Nuria Serra, amb peces de roba atemporals que ajuden les dones a sentir-se còmodes; Tropic Feel i les seves primeres sabatilles 'water friendly', i Vulpinus, que dissenya i fabrica ulleres de sol exclusives amb materials d’alta qualitat.

Els criteris per a la selecció de les ‘start-ups’ i marques emergents finalistes han sigut la seva capacitat innovadora, viabilitat, impacte social, experiència i actitud dels equips, a més de la seva capacitat de comunicació.

Conferències d’alt nivell

Notícies relacionades

A part de les presentacions dels projectes finalistes, el 080 Investor Day 2018 tindrà un programa d’activitats relacionat amb l’emprenedoria, la innovació i el finançament privat al sector de la moda. Participaran conferenciants de primer nivell internacional com Audrey Nizen, que va ser VP de Bloomingdate’s o Macy’s, o Prasenjit ‘Tito’ Chowdhury, CEO de Fasionxt, que va ser reconegut com a visionari de la nova moda per part de la revista ‘Time’. 

L’esdeveniment també té el suport de ‘partners’ com Grup Zeta, Amazon, McCann, BakerMcKenzie, Esade i 4YFN. "En aquesta edició, a més, introduïm una innovació com una retransmissió live immersiva 360º en 3D gràcies a la tecnologia de Truelively, que permetrà  a qualsevol des de qualsevol racó del món seguir l’esdeveniment en viu amb una experiència 3D. Serà una cosa única”, conclou Álvarez de Lara.