PREMIS D'EL PERIÓDICO

El repte de la digitalització

El premi Digitalitza, concedit a DKV, reconeix la transformació digital d'empreses creades abans de la revolució tecnològica

La millora de processos equival a un estalvi del 20% dels costos

2
Es llegeix en minuts

Sense digitalització, no hi ha futur per a les empreses. Aquest és l’acord generalitzat a què han arribat els actors de l’economia global, especialment després d’una crisi que  ha posat en relleu que les firmes més ben adaptades per fer front als nous reptes tecnològics han pogut capejar millor el temporal de la recessió. El nou premi Digitalitza d’EL PERIÓDICO, patrocinat per la Mobile World Capital Barcelona, reconeix la transformació digital de les empreses. En aquesta edició, el premi recau en el Grup DKV Seguros.

Molts són els que s’han fet la pregunta de si la nova revolució tecnològica acabarà amb les empreses més tradicionals. Les respostes varien segons la perspectiva, però sembla que la digitalització de la nostra vida ja és un fet i que els canvis que s’hi han introduït tenen la característica de ser permanents, ràpids i imparables.

La digitalització no només consisteix a tenir una connexió a internet o disposar dels més moderns dispositius. També ha d’abraçar tot el procés productiu de l’empresa, amb el consegüent estalvi de costos. La digitalització permet més rapidesa en la presa de decisions i en el procés productiu, segons l’experiència de firmes que han digitalitzat la seva gestió. En aquest sentit, és un procés que també dona seguretat als directius en cas que els fons de l’empresa (des de documents i contractes fins a nòmines o la histò-

ria de la mateixa entitat) corrin perill en cas d’incendi o de qualsevol altra eventualitat no desitjada.

Espanya encara és notable el retard en la digitalització empresarial. De fet, un estudi de Siemens assegura que només el 38% de les empreses té un pla de transformació digital, encara que el 90% dels directius coneixen els seus avantatges, i que aquesta transformació podria suposar un augment de fins a 120.000 milions d’euros en valor afegit del PIB l’any 2025 i un estalvi del 20% en els costos de les empreses.

MILLORA DEL NEGOCI

Notícies relacionades

Per atorgar el Premi Digitalitza, el jurat ha tingut en compte la transformació digital d’empreses creades abans de la revolució tecnològica. Les candidatures han hagut d’acreditar una estratègia de transformació generalitzada, que afecti bé els seus processos de gestió interns o els seus processos de producció, distribució i venda. Òbviament, aquests canvis han hagut de basar-se en la digitalització d’aquests processos i han hagut de contribuir a millorar els indicadors i els objectius de negoci de l’empresa. S’han estudiat especialment les estratègies més avantguardistes i innovadores, que destaquin per la seva originalitat i pel poder de prescripció cap a altres empreses del sector.

El premi Digitalitza vol destacar la rellevància de l’evolució digital de les empreses, i posar en relleu davant del sector empresarial i públic la importància d’ajudar les organitzacions a modificar els seus processos per fer-los més competitius i sostenibles dins d’aquesta nova realitat. Igualment destacat es considera l’esforç per implantar la cultura digital dins de tots els estaments de la firma, especialment en els quadros directius, responsables últims de l’aposta per la modernització.