Els instituts catalans podran separar els alumnes de 1r d'ESO més endarrerits

Els estudiants amb dificultats en matemàtiques i llengües cursaran, a partir del setembre, les matèries en grups reduïts

Els centres podran fer també el reforç durant les assignatures optatives

1
Es llegeix en minuts
MARÍA JESÚS IBÁÑEZ / Barcelona

Els alumnes de primer curs d'ESO que tinguin problemes amb les matemàtiques i les llengües (català i castellà) seran derivats a partir del setembre vinent cap al programa intensiu de millora (PIM), on rebran classes de reforç en aquestes matèries al mateix centre. Segons ha anunciat aquest dijous Joan Mateo, secretari de Polítiques Educatives de la Conselleria d'Ensenyament, en una compareixença al Parlament, es tracta d'"una mesura específica d'atenció destinada a estudiants que presentin dificultats generalitzades d'aprenentatge".

Notícies relacionades

La idea, han precisat després fonts de Ensenyament, és que el nou PIM segueixi una fórmula similar que ja s'aplica amb els alumnes de primària que són atesos al servei de suport escolar personalitzat (SEP), el sistema va substituir la sisena hora eliminada per CiU de l'horari escolar a les escoles públiques catalanes. La majoria dels alumnes del PIM faran el reforç en les hores en què la resta dels seus companys de classe cursin les matèries optatives, han insistit les mateixes fonts. Això no exclou que als instituts més petits no s'autoritzi a separar els alumnes més endarrerits --al voltant d'un 10% dels estudiants d'una classe, segons Mateo-- mentre la resta de la classe fa llengües i matemàtiques.

Abans de la intervenció de Mateo, la consellera Irene Rigau ha explicat que la taxa d'abandonament escolar es va reduir l'any passat fins al 24% quan el 2005 era del 33,1%, dos punts per sobre de la mitjana espanyola. Rigau ha reiterat, també, que el percentatge d'alumnes graduats respecte dels matriculats és ja del 80,8%, "camí del 85% que s'ha fixat com a meta per a finals del 2018", ha dit.