IRPF 2020

L’Agència Tributària començarà dimecres a atendre els contribuents a les seves oficines per a la renda

Hisenda ha tornat més de 4.300 milions a 6,5 milions de contribuents

2
Es llegeix en minuts
Europa Press

L’Agència Tributària començarà a atendre el pròxim dimecres 2 de juny els contribuents a les seves oficines de manera presencial per a la confecció i presentació dels documents corresponents a la declaració de la renda 2020. Des de dijous passat 27 de maig, els contribuents tenen la possibilitat de sol·licitar la seva cita prèvia per a aquesta atenció presencial que començarà la setmana vinent.

A tancament del dijous 27 de maig, l’Agència Tributària havia tornat ja més de 4.300 milions d’euros a 6,5 milions de contribuents. En total, s’han presentat més de 12 milions de declaracions, de les quals a 8,8 milions li corresponen imports a tornar, segons les dades facilitades per l’Agència Tributària a Europa Press.

Està previst que en tota la campanya es presentin 21.570.000 declaracions, un 2,1% més que l’any anterior. D’aquest total, es preveu que 14.330.000 donin dret a devolució, dos terços del total i un 1% menys que l’any anterior, per un import de 10.857 milions d’euros. Al seu torn, s’esperen 5.960.000 declaracions a ingressar, un 5,7% més, per import de 12.976 milions.

L’Agència Tributària destaca que la principal característica de la campanya d’aquest any és el reforç previst en l’assistència personalitzada per als afectats pels Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (erto) i els perceptors de l’Ingrés Mínim Vital (IMV).

Declaracions presencials

A la campanya de la renda de l’any passat, es van presentar un total de 316.900 declaracions de la renda a través del servei d’assistència presencial en oficines. Aquest any, com a novetat, l’organisme ha incorporat una nova via d’assistència a través de l’‘Informador’ de Renda. Aquesta eina, accessible a la web dins de l’apartat dedicat a la campanya, inclou tots els blocs informatius tradicionals de Renda, tot i que reestructurats i sistematitzats per poder anar oferint la informació que requereix cada contribuent a partir de preguntes senzilles que realitza la mateixa eina.

Quant a altres canals, tot i que no nous, l’Agència Tributària va iniciar a principis de maig la confecció telefònica de declaracions a través del pla ‘Le Llamamos’, que aquest any manté un disseny que permet atendre des del primer dia el mateix perfil de contribuents que en l’atenció presencial a les oficines, i també nous col·lectius que ho necessitin, com per exemple els perceptors de l’Ingrés Mínim Vital (IMV) o dels Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació (ertos).

Notícies relacionades

Respecte a aquest canal de presentació, una vegada que el contribuent demana cita (es recomana la sol·licitud per internet o mitjançant servei automàtic en el 901 12 12 24 i en el 91 535 73 26) i tria horari de matí o de tarda, el sistema li proposa un dia i una hora en què rebrà la trucada del funcionari d’Hisenda. L’Agència Tributària recorda que resulta molt convenient que el contribuent tingui disponible la informació i documentació necessària per realitzar la declaració quan rebi la trucada.

Al seu torn, i amb la finalitat de mitigar una eventual pèrdua de cites en perjudici del conjunt dels contribuents, se sol·licita als ciutadans que anul·lin la cita per la mateixa via per la qual la van obtenir si han decidit no fer-ne ús. Quant a la resta de vies de presentació, a més del canal telemàtic principal, que és la pàgina web de l’AEAT (www.agenciatributaria.es), destaquen les presentacions a través de l’aplicació mòbil de l’Agència.

Temes:

IRPF Hisenda