Hisenda

¿Com consultar la devolució de la renda el 2021 i els seus terminis?

El contribuent pot realitzar un seguiment ‘online’ de l’estat de la seva devolució

¿Com consultar la devolució de la renda el 2021 i els seus terminis?
2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Quan una declaració de la renda dona un resultat negatiu, Hisenda ha d’abonar una quantitat de diners al contribuent. Ara bé, ¿quant temps tarda a fer-se efectiu aquest ingrés? Tal com queda recollit al portal web de l’Agència Tributària, l’Administració té fins a sis mesos des del final del termini de presentació o des de la data de presentació si es va arribar fora de termini, per realitzar l’abonament pertinent.

Durant tot aquest temps, el contribuent pot realitzar un seguiment per saber en quin estat es troba la seva devolució. Per a això, ha de connectar-se a la seu electrònica de l’Agència Tributària i accedir a l’apartat «Els meus expedients», prèvia identificació mitjançant certificat electrònic, DNIE, Cl@ve PIN o número de referència.

Notícies relacionades

Una vegada a dins, el contribuent pot accedir a la relació d’expedients existents, seleccionar la categoria i fer clic en l’enllaç del número de l’expedient que correspongui. Una vegada a dins, es pot consultar tant l’estat de la devolució, en l’apartat «Estat de Tramitació», com els documents associats a l’expedient i l’historial d'aquest.

Diverses situacions

Quan es consulta l’estat de la devolució de la declaració de la renda poden donar-se diversos casos:

  • La seva declaració s’està tramitant: significa que la declaració ja ha sigut enviada però encara no ha sigut revisada per Hisenda i, per tant, cal continuar esperant.

  • La seva declaració està sent comprovada: vol dir que els tècnics d’Hisenda estan realitzant les comprovacions corresponents sobre la declaració presentada. És una fase habitual dins del procediment de devolució i no implica cap problema.

  • La declaració amb l’import indicat no ha sigut gravada o està en procés. Comprova l’import: aquest missatge vol dir que possiblement hi ha algun problema amb la declaració que s’ha presentat. En aquest cas, es recomana posar-se en contacte per telèfon amb algun tècnic d’Hisenda per aclarir la situació.

  • La vostra declaració ha sigut tramitada pels òrgans de gestió tributària, estimant-se així que la devolució sol·licitada, sense perjudici de les comprovacions que poguessin realitzar-se posteriorment pels òrgans de l’Agència Tributària: la declaració presentada ja s’ha comprovat i l’Agència Tributària està d'acord amb la quantitat a abonar. En pocs dies, el contribuent veurà l’import reflectit en el seu compte corrent.

  • La seva devolució ha sigut admesa en tal dia. Si en 10 dies no heu rebut l’import, acudiu a la delegació/administració de l’Agència Tributària corresponent al seu domicili fiscal: l’abonament ja s’ha efectuat i la quantitat hauria de veure’s reflectida en el compte bancari durant els pròxims dos o tres dies.