Reconeixement

Aigües de Barcelona rep el guardó Elegit Servei d’Atenció al Client de l’Any

La companyia podrà lluir durant un any un símbol de qualitat que mostra el compromís de les diferents empreses que formen part del grup per oferir el millor servei als seus usuaris

Aigües de Barcelona rep el guardó Elegit Servei d’Atenció al Client de l’Any
2
Es llegeix en minuts

Aigües de Barcelona, de la qual el grup Agbar controla el 70%, ha sigut la més ben valorada en la categoria d’empreses subministradores d’aigua, cosa que significa que podrà utilitzar el distintiu Elegit Servei d’Atenció al Client de l’Any en la seva comunicació durant un any. Es tracta d’un símbol de qualitat que mostra el compromís de les diferents empreses que formen part del grup per oferir el millor servei als seus clients.

Diverses empreses s’han presentat al certamen per avaluar la seva capacitat d’atenció al client mitjançant els 5 canals a distància principals: el telèfon, el correu electrònic o formulari web, la pàgina web, les xarxes socials i el xat virtual o WhatsApp. La metodologia utilitzada per Sotto Tempo per escollir les companyies premiades combina de manera rigorosa i transparent la tècnica de ‘Mystery Shopper’ (o tècnica del client misteriós) i les enquestes de satisfacció.

Maria Monzó, directora de Clients d’Agbar, va afirmar, en la cerimònia d’entrega de guardons de la 12a edició del Certamen Líders en Servei, que el factor clau per aconseguir una bona atenció al client és «la resposta ràpida i eficient per qualsevol canal, per a la majoria de gestions i tenint present que, davant situacions de vulnerabilitat, la proximitat és el nostre principal valor. Per això, apostem per assegurar la millor atenció tant pels nostres canals a distància com a les oficines d’atenció presencials».

La companyia ha impulsat recentment el programa Amb Tu, que vol facilitar les gestions a tots els clients, posant especial atenció en les persones en situació de vulnerabilitat i trencant barreres digitals, de comprensió, d’accessibilitat o econòmiques. La finalitat és oferir una atenció personalitzada a cada client, perquè pugui escollir el canal pel qual vol ser atès en funció de les seves necessitats, disposar de més flexibilitat horària per portar a terme les gestions, i evitar esperes i desplaçaments innecessaris.

Notícies relacionades

Amb l’objectiu de proporcionar als ciutadans una atenció inclusiva al servei de tots els col·lectius, Aigües de Barcelona ha implantat l’últim any l’atenció en urdú, anglès, àrab i xinès mandarí als principals canals d’atenció —telèfon i oficines—, i ha posat en marxa un servei de videointerpretació en llengua de signes catalana (LSC), amb el qual garanteix que les persones amb discapacitat auditiva tinguin el mateix accés a la informació i la comunicació i puguin realitzar les gestions en igualtat de condicions que la resta de la ciutadania. La disponibilitat de la factura en braille per a persones amb discapacitat visual és una altra de les mesures per impulsar una atenció més inclusiva i plural.

El certamen Elegit Servei d’Atenció al Client de l’Any va néixer a França el 2007 i va arribar a Espanya el 2011 per tal de promoure la qualitat del servei de les empreses, així com ajudar el client a escollir aquella empresa que li oferirà una millor assistència.

Temes:

Aigua Empreses