Conflicte aeri
La vaga de controladors a França amenaça els vols aquest cap de setmana
Els trànsits amb origen o destí a Barcelona o Palma de Mallorca evitaran l’espai aeri de Marsella pel sud
La torre de control de la nova T-1 de l’aeroport del Prat. /
El gestor aeronàutic espanyol Enaire ha pres mesures urgents per minimitzar els previsibles efectes de la vaga de controladors aeris a França. Entre les mesures previstes hi ha la reorganització dels vols pel Regne Unit per vorejar el nord de França.
Durant la jornada de vaga es preveu un gran volum de rutes no habituals per evitar territori francès que afectaran el trànsit aeri de tot Europa. La vaga està prevista des de les 6 del matí de divendres 16 de setembre a les 6 del matí del dissabte 17 de setembre. Com a conseqüència d’aquestes mobilitzacions, els viatges amb origen o destí a Barcelona o Palma de Mallorca evitaran l’espai aeri de Marsella pel sud.
Enaire explica que els centres de control (ACC) han aplicat mesures en fase pretàctica encaminades a minimitzar, tant com sigui possible, l’afecció de la vaga entre les 6 del matí de demà i les 6 del matí del dissabte 17.
Entre altres mesures, a la regió centre nord es deshabilita la regla que restringeix rutes per a sobrevols amb destí al Regne Unit per oferir més opcions a les companyies aèries. Amb això, es redrecen viatges pel Regne Unit per vorejar el nord de França.
Per evitar les demores provocades per les regulacions de Marsella, els trànsits amb origen i/o destí a Barcelona o Palma podran optar per planificar via espai aeri d’Alger, evitant l’espai aeri de Marsella pel sud.
Com a conseqüència de la reordenació del trànsit, Enaire ha previst que, entre altres mesures, els enlairaments de Barcelona a través d’Alger hauran de ser procedents prenent una determinada altura. També es deshabilita la restricció que obliga els enlairaments de Menorca a volar obligatòriament per espai de Marsella perquè així puguin reformular el trajecte per l’espai de Barcelona i Bordeus.
Notícies relacionadesLa vaga afectarà el personal de control francès, incloent-hi tant aeroports com centres de control (ACC) a França continental i illes. Segons informa el proveïdor de servei de navegació aèria francès (DSNA), s’espera que avui es mantingui la configuració de serveis mínims i que la capacitat de control aeri estigui determinada en funció de la disponibilitat de personal.
Eurocontrol (l’Organització Europea per a la Seguretat de la Navegació Aèria) ha confirmat que publicarà a la seva web (NOP portal) el resultat de les negociacions que s’han portat a terme entre els diferents gestors de navegació aèria per minimitzar l’impacte a Europa, així com tota la informació de la cèl·lula de crisi que s’ha creat per a la gestió del conflicte.
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- CONGRÉS ¿Què és una moció de censura i com funciona? Terminis i altres claus
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque