Alça de preus

Polèmica amb Mercadona: regna el dubte de si el supermercat infla els pesos dels productes

Diversos consumidors de la cadena de supermercats asseguren que els aliments tenen una quantitat menor que la marcada a les etiquetes

  • Mercadona revoluciona el mercat de les cremes amb una d’hidratant barata que fa furor

mercadona

mercadona

3
Es llegeix en minuts

Mai abans 264 grams de presa ibèrica havien causat tanta polèmica. A un client de Mercadona se li va acudir pesar a casa el producte que havia comprat i es va emportar una sorpresa: la carn de porc presumptament pesava 209 grams. Així ho va fer constar Tony García (@ReyTejado) en un tuit, en el qual va esmentar el servei d’atenció al client de Mercadona. L’empresa, molt activa a la xarxa social, no va trigar a respondre i a indicar que revisarien el suposat error. Tot i això, aquesta publicació ja corria com la pólvora. A més, García va llançar un avís que molts usuaris han fet seu: «Potser hauré d’anar amb bàscula a fer la compra», va suggerir. Twitter està ple de publicacions de consumidors que comproven les quantitats de tot el que compren.

Amb una quota de mercat superior al 26% i uns beneficis de 680 milions d’euros el 2021, la cadena de supermercats lidera el sector de l’alimentació a Espanya. Tot i això, la crisi econòmica de la Guerra d’Ucraïna i l’alça de preus lligada directament a la inflació han fet que omplir el carretó de comprar sigui molt més car. No ha servit de res que la companyia que dirigeix Juan Roig presumeixi de tenir preus assequibles.

Perquè el ‘boom’ de preus no tingui tant efecte en les butxaques dels espanyols, la vicepresidenta del Govern i ministra de TreballYolanda Díaz, va proposar que es limiti el preu d’una vintena de productes bàsics d’alimentació. Carrefour va agafar el guant ràpidament i aquest dimecres va anunciar que impulsarà un cistell de 30 productes per 30 euros. Mentrestant, Mercadona s’afanya a demanar als clients afectats per les suposades diferències de pes que portin els productes defectuosos a les botigues perquè els tornin l’import.

Casos de reduflació

A més de pujar els preus, l’OCU va alertar que els casos de reduflació augmentaven. En concret, havia detectat que «alguns fabricants d’aliments estan reduint el contingut dels seus envasos entre un 5% i un 10% per despistar els consumidors i que no es noti la pujada de preu dels aliments».

Humor davant la crispació

Notícies relacionades

Una dosi d’humor per afrontar l’augment de preus lligat a la inflació disparada no va gens malament. «He anat a pesar-me al Mercadona i estic estupend», ha tuitejat @TodoJingles, amb referència a la suposada diferència de quantitats que aplica l’empresa.

«He deixat de comprar a Mercadona i la veritat és que m’he tret un pes de sobre», ha dit amb ironia @QTorresBalao, mentre que @HugoBear5 s’ha mostrat més mordaç: «Això ja ho feia Don Senen a ‘13, Rue del Percebe’. La imatge d’una de les historietes de Francisco Ibánez ho diu tot: