Efectes de la inflació

Els consumidors espanyols admeten reduir ja la despesa en electrònica, roba i calçat

El 52% dels espanyols reconeixen que no arriben a finals de mes

La treballadora d’una botiga d’electrònica de Barcelona col·loca discos a les prestatgeries, ahir.

La treballadora d’una botiga d’electrònica de Barcelona col·loca discos a les prestatgeries, ahir. / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

L’alça dels preus influeix en les decisions de compra i en els hàbits de consum. Un estudi fet pel comparador de preus ‘online’ Idealo apunta els mecanismes d’estalvi que els consumidors confessen que estan posant en marxa davant la pèrdua de poder adquisitiu. En concret, si es pregunta quina mena de despeses se sacrifiquen quan es passen moments de dificultats econòmiques, es detecta que hi ha patrons comuns i que determinats productes se sacrifiquen més que d’altres. Idealo assegura que el 52% dels espanyols no aconsegueix arribar a final de mes i ja ha posat en marxa mecanismes d’estalvi.

Segons l’anàlisi del comparador de preus, un 45% dels enquestats afirmen que els productes d’electrònica són els primers dels quals prescindirien, al tenir la possibilitat de continuar utilitzant el que ja tenen, com mòbils, televisors, ordinadors, etc. Davant una situació d’incertesa, també la roba (37%) i el calçat (35%) es veuen afectats i completen el ‘top 3’ de productes que els espanyols deixen de banda per poder rendir el seu poder adquisitiu.

La investigació conclou que els articles de bellesa també es veuen afectats en el panorama actual de recessió econòmica, ja que un 27% dels espanyols enquestats van afirmar que descartaria aquesta categoria de productes per poder destinar els diners a altres béns més essencials.

Notícies relacionades

«Amb la inflació, la llista de compra es va reduint a moltes llars, i es deixa espai per al que és bàsic, però hi ha productes que resisteixen, ja sigui pel plaer que generen o per costum», explica l’informe d’Idealo. Només un 24% dels participants en l’enquesta d’Idealo conclouen que deixarien de comprar alcohol malgrat les pressions econòmiques. De la mateixa manera, la cistella del súper s’ha omplert menys, segons l’estudi d’Idealo. En concret, un 18% afirma haver comprat menys productes d’alimentació per la inflació, malgrat que els experts consideren que l’alimentació té un comportament inelàstic com a categoria general.

Des del 2006, Idealo forma part del grup editorial Axel Springer SE i és un dels comparadors de preus ‘online’ de referència a Europa, amb més de 25 milions de visites el 2020. Agrupa més de 90 milions d’ofertes de productes procedents de més d’11.000 botigues. Actualment, compta amb una plantilla de més de 1.100 persones d’arreu del món, la majoria a la seu de Berlín. Opera a 14 països.

Temes:

Consum Salaris