Resultats empresarials

Twitter puja la seva facturació un 44% però perd 403 milions fins al setembre

  • La firma de l’ocell blau va reduir els seus números vermells, ja que en el mateix període del 2020 va perdre 1.357 milions

El logo de Twitter en un ordinador.

El logo de Twitter en un ordinador. / ERIC THAYER (REUTERS)

2
Es llegeix en minuts
EFE

Twitter va anunciar aquest dimarts pèrdues per valor de 403 milions de dòlars entre gener i setembre del 2021, davant els 1.357 milions de dòlars que va perdre en el mateix període de l’any passat, alhora que va anunciar un increment continuat d’usuaris, que han arribat als 211 milions. L’empresa, amb seu a San Francisco, va augmentar la facturació en un 44% i va passar dels 2.427 milions en els primers 9 mesos del 2020 als 3.510 milions del mateix període de l’any actual, cosa que explica al seu torn la retallada registrada en pèrdues. Gairebé la totalitat d’aquests ingressos, poc més d’un 88%, provenen de la venda d’espais publicitaris a la xarxa social, mentre que el 12% restant el guanya venent dades a tercers.

Entre gener i setembre del 2021, els accionistes de Twitter van perdre 51 centaus de dòlar per títol, davant les pèrdues d’1,73 dòlars corresponents al mateix període de l’any passat. En el tercer trimestre, el més seguit avui pels analistes de Wall Street, la firma que dirigeix Jack Dorsey va registrar unes pèrdues de 536 milions de dòlars, davant els guanys de 28 milions en el mateix període de l’any passat.

En l’actualitat, la xarxa social de l’ocell blau té 211 milions d’usuaris actius diaris (és a dir, que es connecten almenys una vegada al dia) a tot el món, un 13% més que en el tercer trimestre del 2021. La companyia va remarcar en un comunicat que es tracta d’una acceleració en el creixement d’usuaris des del segon quart de l’any, quan es va registrar un increment de l’11% comparat amb el mateix període de l’any passat. Aquest augment es deu, segons Twitter, a «una continuada millora dels productes i la conversa global entorn d’esdeveniments de l’actualitat».

Notícies relacionades

Malgrat les pèrdues registrades en el tercer trimestre, la xarxa social va dir estar «contenta» amb els resultats empresarials, «amb un augment d’ingressos del 37% interanual, cosa que reflecteix fortalesa en tots els principals productes i zones geogràfiques», va destacar el cap financer de Twitter, Ned Segal. L’empresa també va emetre aquest dimarts les seves prediccions financeres de cara a l’últim trimestre de l’any, en què van afirmar que esperen registrar uns ingressos d’entre 1.500 i 1.600 milions de dòlars.

Els comptes de la xarxa social no van aconseguir complir les expectatives dels analistes, però les bones expectatives de l’empresa van animar els inversors de Wall Street, i les seves accions pujaven un 2,88%, fins als 63,20 dòlars per títol, en les operacions electròniques posteriors al tancament del parquet novaiorquès.

Temes:

Twitter