Inversió suspesa

Pimec i sindicats exigeixen a Govern i Generalitat que tornin a negociar l’ampliació del Prat

  • Els agents socials retreuen la falta de participació d’empresaris i treballadors en la planificació de les inversions

Pimec i sindicats exigeixen a Govern i Generalitat que tornin a negociar l’ampliació del Prat

David Zorrakino / EPC

2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La suspensió sobtada de la inversió per ampliar l’aeroport del Prat no ha provat gens bé entre els agents socials catalans. Pimec i els sindicats consideren que l’anunci realitzat aquest dimecres per la ministra de Transports, Raquel Sánchez, és fruit d’un fracàs del diàleg entre el Govern i la Generalitat que es tradueix en la pèrdua d’inversions per a Catalunya. Des de projectes diferents i amb una opinió divergent sobre si les obres han o no afectar l’espai natural protegit de la Ricarda, els agents socials més representatius coincideixen a exigir als dos executius que deixin de banda els interessos partidistes i tornin a la taula de negociació per mantenir en marxa l’ampliació aeroportuària. 

«Exigim responsabilitat i que trobin una solució de consens i de diàleg. No podem perdre les inversions, sobretot a l’aeroport, que ens impedeixi tenir un ‘hub’ internacional», ha declarat el president de Pimec, Antoni Cañete. És per això que el líder de les pimes catalanes ha demanat una reunió urgent entre el Govern de Pere Aragonès, el Govern de Pedro Sánchez i els agents socials catalans més representatius amb què reconduir la situació. L’altra gran patronal catalana, Foment del Treball, està previst que ofereixi una roda de premsa aquest dijous per expressar la seva posició sobre la suspensió de l’ampliació del Prat. 

Aquesta crida a tornar a les taules de negociació l’han replicat des d’UGT, que qualifiquen de «desastre» el final abrupte de les converses. «Emplaço els dos governs a fer tots els esforços per arribar a un acord. No podem perdre l’oportunitat que Barcelona sigui el ‘hub’ de la mediterrània. Es pot aconseguir amb criteris de sostenibilitat, hi ha marge de negociació. No és un tema de si o no», apunta el secretari general d’UGT de Catalunya, Camil Ros, a preguntes d’EL PERIÓDICO.

Participació «real» dels agents socials

Notícies relacionades

Des de la perspectiva de CCOO de Catalunya, la suspensió de les inversions anunciada per la ministra Sánchez i que ha generat la indignació de la Generalitat «és conseqüència de no establir un marc de concertació i participació real amb tots els agents implicats. Ho van portar a la baralla partidista i ha acabat com ha acabat», segons opina el seu secretari general, Javier Pacheco

La crítica que les taules compartides entre els Executius espanyol i català no han tingut una incidència real en el disseny de l’ampliació de l’aeroport ha sigut una crítica compartida per diversos alcaldes dels municipis limítrofs a l’aeròdrom barceloní. «És perfectament compatible incrementar la inversió i fer-ho amb respecte al medi ambient. Nosaltres hem fet propostes, que no han pogut obrir-se camí perquè no hi ha hagut un espai de participació real. Els demano que no prenguin decisions definitives i que obrin el marc de negociació a tots els agents implicats, des del territori fins a les empreses i els treballadors», afirma el líder de CCOO de Catalunya.