Recuperació econòmica

Seat torna als beneficis en el segon trimestre de l’any

  • La companyia del grup Volkswagen aconsegueix un benefici operatiu de 10 milions d’euros davant les pèrdues de 223 milions de fa un any

  • El llast comercial del primer trimestre fa que en el còmput del primer semestre es mantinguin unes pèrdues de 26 milions d’euros.

Seat torna als beneficis en el segon trimestre de l’any
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El sector de l’automòbil està intentant embastar un camí de recuperació després del més dur de la pandèmia. Els principals proveïdors estan tornant als beneficis, i els fabricants miren de fer el mateix malgrat la crisi de matèries primeres, o xips de semiconductors. En un entorn encara difícil, el grup Volkswagen ha presentat els seus resultats semestrals en els quals destaca l’entrada de nou en beneficis de Seat després d’un any per oblidar. La companyia espanyola va tancar el segon trimestre de l’any amb un benefici operatiu de 10 milions d’euros, que contrasta amb els 223 milions d’euros de pèrdues registrades fa un any.

La marca que presideix Wayne Griffiths ha iniciat una recuperació gràcies al bon funcionament de la demanda de models com el Formentor, a l’arribada de models híbrids endollables i a la capacitat per capejar més o menys la crisi dels semiconductors. Malgrat això, els resultats no són els millors però sí que mostren un camí de consolidació que permet pensar a tancar un 2021 amb beneficis de nou. En el global del primer semestre la companyia ha reduït les seves pèrdues en un 90%, tot i que manté unes pèrdues operatives de 26 milions (fa un any van ser 271 milions d’euros).

Creix el nombre d’entregues

En el còmput dels primers sis mesos de l’any Seat (i Cupra) han comercialitzat 280.700 vehicles, una pujada interanual del 45,1%. En els sis primers mesos de l’exercici actual, la multinacional espanyola va comptabilitzar uns ingressos de 5.656 milions d’euros, un 50,8% d’increment respecte a la xifra de negoci de 3.749 milions d’euros dels esmentats mesos de l’any precedent.

El mercat exterior està tenint un bon comportament. Països com Itàlia, França, Suècia, Suïssa, Dinamarca, Israel i Turquia han millorat les xifres del 2019, amb un volum de demanda que torna a ser com abans de l’inici de la pandèmia. Des de la companyia reconeixen que estan «fent tot el possible» per tancar l’exercici actual amb un resultat operatiu, malgrat la falta d’estoc de semiconductors, que està afectant tota la indústria automobilística. «Confiem que els models híbrids endollables i els resultats de la marca Cupra contribuiran positivament als resultats del conjunt del 2021», van afirmar des de Seat.

Recuperació de grup

Notícies relacionades

En la seva presentació dels resultats del primer semestre, el grup Volkswagen ha mostrat un increment de les previsions de rendibilitat del 0,5% per a aquest any, tot i que desconfia d’una millora per culpa de la crisi dels semiconductors. El grup, en el qual es troba Seat, espera un marge operatiu d’entre un 6% i un 7,5%, després d’haver «limitat amb èxit» l’impacte de la pandèmia i els problemes de proveïment de semiconductors durant els sis primers mesos de l’any.

En els sis primers mesos de l’any, el consorci alemany va registrar un benefici operatiu d’11.600 milions d’euros, un resultat superior al de 9.000 milions mostrat en el primer semestre del 2019, que va suposar un rècord, just abans de la pandèmia. El resultat net va arribar als 8.500 milions d’euros, en comparació amb els 1.000 milions d’euros en pèrdues del 2020.

Temes:

Seat Volkswagen