Empresa de l’Any 2021

Cafès Cornellà: 25 milions de tasses de cafè anuals

Cafès Cornellà rebrà el premi Digitalitza, que distingeix les empreses anteriors a la revolució tecnològica que han encarat la transformació digital

Cafès Cornellà: 25 milions de tasses de cafè anuals
2
Es llegeix en minuts

Suor i llàgrimes per la supervivència. Així es podria resumir l’últim any per a moltes petites i mitjanes empreses catalanes, que s’han vist obligades a fer mil i una martingales per esquivar aquest cop tan dur. Per això, per a Cafès Cornellà va ser doblement meritori celebrar els seus primers cent anys de vida el 2020. De fet, recorden que la pandèmia no ha sigut l’única situació adversa que ha passat aquesta empresa familiar, dedicada durant tres generacions al torrat i a la venda de cafè. «Només cal recordar el bloqueig de l’Estat espanyol durant la Guerra Civil i la postguerra», recorda Pere Cornellà, el seu director general.

Durant aquest primer segle de vida, l’empresa ha evolucionat en funció de com ho feia la societat, l’hostaleria i el turisme. I des d’un enclavament privilegiat: «Girona concentra una bona part de les estrelles Michelin del territori català, i això ha impregnat inevitablement la nostra missió i els nostres valors», opina el director. 

Encapçala la llista el fet d’«aconseguir la satisfacció del consumidor final a l’hora de degustar les millors tasses de cafè». Un repte complicat, admet Cornellà, perquè al final el seu producte està en mans d’un tercer: els bars i les cafeteries. I va ser precisament això el que va conduir, l’any 2000, que l’empresa implantés un sistema per garantir l’òptima qualitat de cadascuna de les tasses elaborades amb els seus cafès (25 milions cada any), de manera que es garantís el producte en tota la seva esplendor. «Si no s’aplica aquest mètode específic, és impossible controlar-ho», considera la mateixa font.

Cafè connectat

Notícies relacionades

El sistema desenvolupat per Cafès Cornellà va tenir la seva concreció l’any 2016, quan van aconseguir connectar la primera màquina de cafè a la internet de les coses (IoT). Això els permet contactar amb els clients a temps real, tramitar les comandes directament i controlar tots aquells elements que incideixen en la qualitat final d’un espresso. Un avenç pel qual la companyia acaba de rebre el premi Digitalitza. «La digitalització permet concretar molt més; passar de les idees als fets. Ens ofereix una base numèrica per poder administrar tot el nostre model de negoci, cosa que ens farà passar de vendre productes a vendre serveis».

A més, la companyia destaca per la seva filosofia Decoding Coffee (desxifrant el cafè), que li permet garantir la traçabilitat des de l’arbre fins a la tassa. «Aquest sistema ens ofereix a tots els actors de la cadena de valor un mateix llenguatge que guia la nostra feina, en funció de la productivitat, la qualitat i la satisfacció del consumidor final», conclou la mateixa font.

Temes:

Empreses