Projecte estancat

La Generalitat licitarà el centre d’FP d’automoció de Martorell al setembre

  • La instal·lació, inaugurada el 2015, encara no s’ha posat en marxa després de fallar els intents anteriors per falta de candidats i discrepàncies entre conselleries.

La Generalitat licitarà el centre d’FP d’automoció de Martorell al setembre
2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El ja vell projecte del Centre de Formació Professional d’Automoció a Martorell sembla que té futur. La Generalitat realitzarà un enèsim intent d’activar la instal·lació construïda el 2015 (va costar 23 milions d’euros posar-la a punt) i el pròxim mes de setembre obrirà la licitació per a la seva posada en marxa, així ho ha anunciat avui Albert Castellanos, secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat durant la presentació del baròmetre sectorial Automobility Trends. «Una assignatura pendent», va destacar.

Els intents anteriors d’arrencada del centre de formació van resultar fallits, bàsicament pels desacords interns entre les diferents conselleries de la Generalitat implicades en la gestió (Educació, Treball i Empresa) durant el govern d’Artur Mas. El 2019 es va realitzar un nou intent de licitació per pacte del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) que va acabar sense cap proposta. Concurs desert. Ara, l’electrificació, el vehicle connectat i la necessitat empresarial de comptar amb treballadors ben formats al terreny que demanda la revolució de l’electromobilitat sembla que aconseguiran activar per fi la instal·lació ubicada molt a prop de la fàbrica de Seat a Martorell.

Albert Castellanos va insistir durant la seva intervenció a la presentació d’Automobility Tends, que ha tingut lloc a Casa Seat, que la Generalitat està decidida a apostar per la formació i que buscarà incansablement «la requalificació de bona part dels 143.000 treballadors que tenim per encarar amb força la transformació del sector».

Fàbrica de bateries

El secretari d’Empresa va voler destastar la innovació present a la indústria de l’automòbil a Catalunya. «Tot i que necessitem captar inversió estrangera per a aquestes parts de la cadena de valor en què no hi ha producció local» i per això va reconèixer el gran interès per «atraure un fabricant de bateries elèctriques de primer nivell mundial» amb la intenció de proveir la producció local. Segons Castellanos «la Generalitat ja està elaborant un programa de recolzament a la indústria de la mobilitat i l’automoció, adoptant compromisos», importants per abordar la innovació i nous models de negoci.

Notícies relacionades

Una part d’aquest esforç estarà «centrat en un dels centres tecnològics més importants del país com és Idiada. Estem redactant els nous plecs per al concurs de la instal·lació i el que seran els pròxims 25 anys. No és un tema menor, perquè necessitem un centre de certificació i homologació de primer nivell». La licitació per a aquesta instal·lació tècnica de 640 hectàrees «la farem a principis del 2022», ha apuntat Castellanos.

A l’acte d’Automobility Trends també va participar a la clausura la ministra d’Indústria, Reyes Maroto, que va aprofitar per anunciar que el dilluns que ve el Govern central presentarà el PERTE per al desenvolupament del vehicle elèctric i connectat, un paquet d’accions que dimarts aprovarà el Consell de Ministres i que forma part Pla de Recuperació que podria mobilitzar fins a 3.000 milions en ajudes.

Temes:

Etric Seat