AUTOMOCIÓ

El mercat automobilístic espanyol va caure un 25,8% el juny respecte al 2019

  • En total es van matricular el mes passat 96.785 unitats, cosa que suposa un 17,1% més que el mateix mes del 2020, encara sota l’impacte de la pandèmia, però un 25,8% menys respecte al 2019.

  • Anfac lamenta la debilitat del canal de particulars, que cau respecte al 2020 i al 2019, tot i que es confia que la congelació de l’impost de matriculació ajudarà a millorar.

Concessionari d’automòbils a Barcelona.

Concessionari d’automòbils a Barcelona. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

El mes de juny passat es van vendre a Espanya, segons l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions, Anfac, un total de 96.785 unitats, fet que suposa un increment del 17,1% respecte al mateix mes de l’any passat. Com el juny del 2020 encara es va notar sobre el mercat l’impacte de la pandèmia, Anfac compara la xifra amb la del 2019, amb la qual cosa el resultat és una caiguda del 25,8%. En l’acumulat de l’any s’arriben a les 456.833 matriculacions, un 34% menys respecte al primer semestre del 2019.

Per canals, Anfac destaca el bon rendiment mostrat pel de llogaters, gràcies a la recuperació del turisme, tot i que es queda també per sota del nivell del 2019. Amb 29.169 unitats, cau un 29% respecte a fa dos anys. Es manté, no obstant, la tendència negativa del de particulars, que cau no ja respecte al 2019, un 28%, sinó també respecte al 2020, un 19% amb 36.269 unitats. Anfac confia que la congelació de la pujada de l’impost de matriculació tingui un impacte positiu en el mercat de particulars a partir del juliol. El canal d’empreses tanca amb 31.347 unitats, un 11,5% més respecte al juny del 2020.

«El juny és tradicionalment un mes fort de vendes, previ a les vacances i l’arribada de turistes i per això el canal de particulars ha demostrat la seva gravíssima debilitat», diu Noemi Navas, directora de comunicació d’Anfac. «Tenim moltes esperances posades en el fet que la reducció temporal de l’impost de matriculació pugui tenir un impacte molt positiu en les vendes durant el segon semestre», afegeix.

Vehicles comercials i industrials

El mes passat es van matricular 15.456 vehicles comercials lleugers, un 5% menys que el 2020 i un 23,5% menys que el 2019. En l’acumulat de l’any es compten 88.703 vendes, un 39,9% més que l’any passat però un 24% menys respecte al 2019.

Per la seva banda, en total van ser 1.702 els vehicles industrials, autobusos, autocars i microbusos venuts el mes passat, cosa que suposa una forta caiguda del 46% en comparació amb el mateix mes de fa dos anys. Entre el gener i el juny acumulen 11.617 unitats, un 21,5% menys respecte al 2019.

Fiat 500, el cotxe més venut al juny

Notícies relacionades

El mes passat es va veure un gran rendiment en el mercat dels cotxes alternatius, la quota de mercat dels quals va pujar un 4,9% fins al 35,6% a costa de l’enèsima caiguda del dièsel, del 2% fins al 18,2% i una important caiguda de la gasolina, del 2,9% fins al 46,2%. La mitjana d’emissions dels cotxes venuts al juny va ser de 12, un 9,9% inferior a la del juny del 2020.

Per marques i cotxes Volkswagen va ser la més venuda el juny amb 8.819 unitats per davant de Toyota, amb 8.222, i Seat, amb 7.521. Entre el gener i el juny Seat va ser la firma més demanada, amb 41.990 unitats, per davant de Peugeot, amb 36.867, i l’ensenya de Wolfsburg, amb 36.329. Per cotxes, el Fiat 500 va donar la sorpresa com el més venut del mes, amb 2.976, i va superar el Seat Arona, el cotxe més venut de l’any, que es va quedar amb 2.738, i al Volkswagen T-Cross, amb 2.584. El SUV de Seat va quedar al tancament del trimestre com el vehicle més entregat de l’any amb 12.686 unitats, i va superar el Citroën C3, amb 9.996, i el Seat Ibiza, amb 9.724.

Temes:

Cotxes