AUTOMOCIÓ

Volkswagen supervisarà les operacions de Seat i Skoda

  • Ralf Brandstätter, CEO de Volkswagen, supervisarà les operacions de les dues marques per evitar el desenvolupament individual de tecnologies semblants i així millorar la seva rendibilitat

  • La marca Volkswagen fixa el 2035 com l’any en què deixarà de vendre cotxes de combustió, inclosos híbrids, a Europa

3
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Ralf Brandstätter, conseller delegat de la marca Volkswagen, supervisarà les operacions de les firmes de més volum del Grup Volkswagen, és a dir, de la mateixa Volkswagen, Seat i Skoda. Segons les primeres informacions, avançades per Autonews, el directiu alemany s’ocuparà de reduir la superposició al mercat de les firmes en la seva incessant recerca per millorar la rendibilitat del consorci.

Brandstätter s’ocuparà d’aquesta nova tasca com a representant de la marca més important, per volum de vendes, del grup alemany i comptarà amb l’ajuda d’Andreas Walingen, recentment nomenat director d’estratègia la marca. Després d’aquesta mesura, l’alemany se situarà per sobre de Wayne Griffiths, president de Seat, i de Thomas Schäfer, el seu homòleg a Skoda

A més de per millorar la seva rendibilitat, segons Autonews, aquesta mesura respondria a calmar les queixes rebudes des de la marca alemanya, que asseguren que Skoda i Seat tenen avantatges competitius al poder beneficiar-se de sistemes i tecnologies desenvolupades i pagades per la marca Volkswagen a Wolfsburg. No és cap secret que cotxes similars com el Seat León, el Volkswagen Golf i l’Skoda Octavia comparteixen multitud de components, des de la plataforma i molts motors fins a peces tan petites com la palanca de l’intermitent. 

L’objectiu, no obstant, no és que hi deixin d’haver aquestessinergies, ja que possibiliten una reducció de costos imprescindible per poder oferir els cotxes al preu actual, sinó que les marques deixin de treballar en projectes similars de manera individual, gastant recursos de més en elements diferents quan podrien compartir-se els costos en components compartits. Al principi, la idea de Herbert Diess, conseller delegat del Grup Volkswagen, era nomenar dos directius perquè es dediquessin específicament a aquesta tasca sota la figura del director d’operacions, COO. No obstant, aquesta opció no hauria sigut del grat del consell d’administració del grup i s’ha optat per atorgar aquesta responsabilitat a Brandstätter.

Tal com va avançar EL PERIÓDICO, el Grup Volkswagen està revisant el seu portafolis de productes amb el focus posat a millorar la seva rendibilitat per finançar un futur electrificat i digitalitzat. Al principi es va posar el focus en les firmes Bentley, Lamborghini, Bugatti i Ducati, posant en dubte el seu futur. Finalment, Audi prendrà el control de Bentley, amb la qual compartirà plataformes i tecnologia per afrontar la seva electrificació, mentre que s’ha confirmat que Lamborghini està fora de perill. Bugatti podria ser venuda a la croata Rimac, firma de la qual Porsche, també del Grup Volkswagen, controla un 24%.

Volkswagen serà una marca 100% elèctrica a Europa el 2035

Aquestes notícies arriben després de confirmar-se que la marca Volkswagen només vendrà cotxes elèctrics a Europa a partir del 2035, tot i que en mercats com el nord-americà i el xinès es continuaran comercialitzant cotxes de combustió després d’aquesta data. Segons va confirmar Klaus Zellmer, cap de vendes, al diari alemany Muenchner Merkur, als mercats sud-americans i africans caldrà «molt més temps» per les condicions polítiques i d’infraestructures de les regions.

Notícies relacionades

El cessament de la comercialització de cotxes de combustió és el pas final cap a l’electrificació després de l’objectiu de la marca que per al 2030 el 70% de les seves vendes al Vell Continent corresponguin a cotxes 100% elèctrics. Segons va tancar Zellmer, per al 2050 tota la flota de Volkswagen hauria de ser neutral en emissions de CO2

Per la seva part, Audi deixarà de desenvolupar motors de combustió el 2026, iniciant l’últim període en què la companyia d’Ingolstadt vendrà cotxes d’aquest tipus. Tot i que no hi ha un any fixat per al final de la seva comercialització, tot apunta que serà durant els primers anys de la pròxima dècada.