Temporada de descomptes

Les rebaixes d’estiu seran més ‘online’ i amb més descompte

  • Les cadenes afronten el període de descomptes en funció de nivells d’estocs diferents, amb descomptes més alts que l’any passat

  • Els experts apunten que el 76% dels espanyols comprarà per internet

Les rebaixes d’estiu seran més ‘online’ i amb més descompte
2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El canal ‘online’ serà el protagonista més important de les rebaixes d’estiu del 2021. I el nivell d’estocs. Després d’un any nefast i un primer semestre gairebé òptim, cada cadena sap en quina situació es troba i si està en condicions de liquidar existències o només aprofitar la tirada i recuperar marges comercials perduts. En termes generals, al sector de la moda els magatzems són plens de producte sense vendre de l’any passat i moltes ganes de fer caixa, per la qual cosa destacats protagonistes del sector reconeixen que el nivell de descomptes podrà ser molt alt, superior als de l’any passat. Al no existir un període de rebaixes legal, les firmes han iniciat o iniciaran descomptes inicials per a clients aquest juny, com El Corte Inglés o Amazon (Prime day). Per a altres cadenes que han vigilat especialment el nivell d’estocs, principalment les firmes del grup Inditex, les rebaixes seran més rellevants en termes d’imatge i cartelleria que de reducció de preus efectiva. L’objectiu és vendre el preu més elevat possible i no liquidar sense fre les existències. 

Per a la gerent de l’àrea d’estratègia comercial i màrqueting d’AECOC, Rosario Pedrosa, «som en un moment de contenció de la despesa, però els indicadors de confiança del consumidor estan a l’alça i ha disminuït el nombre de llars que consideren que la seva economia ha empitjorat respecte a abans de la pandèmia. Per això creiem que el període de rebaixes serà millor que el de l’any anterior».

Respecte a la venda ‘online’, els experts de Vernee apunten que el 76% dels espanyols comprarà a internet. Aquest percentatge ha pujat aquest any en tres punts i el mòbil és el dispositiu més utilitzat (63%). Segons aquesta enquesta de Vernee, el 61% de la població espanyola gastarà una mitjana d’entre 100 € i 300 € aquestes rebaixes, una proporció similar a la de l’any passat, malgrat que el nivell de renda ha evolucionat de manera molt diferent. Aquells que han tingut ingressos regulars durant tota la pandèmia diponen de més diners per a despeses sumptuàries que fa dos anys.

  

Notícies relacionades

El més demandat seran peces i calçat per al dia a dia, que ocuparan el 45% de les cistelles de compra, seguits d’articles de moda esportiva, infantil i de bany. En un entorn de carestia internacional de microxips, la demanda de productes tecnològics continua forta, però no s’esperen grans descomptes. 

Quant al pressupost per a aquesta campanya de rebaixes, la majoria dels espanyols (59%) afirma que la seva despesa serà molt semblant al de l’any anterior. No obstant, un 22% sí que assegura que aquest any comprarà més. La despesa mitjana se situarà entre els 100 € i els 300 euros per a un 61% de la població, una xifra similar al 66% de l’any anterior. D’altra banda, un 17% dels espanyols comprarà per valor superior a 300 euros –tres punts més que en 2020–, mentre que el 22% restant hi destinarà menys de 100 euros. Només un 13% dels espanyols afirma planificar el que vol comprar amb temps, mentre que fins a un 49% assegura que no té res mirat anteriorment. 

Temes:

Consum Rebaixes