Infraestructures

Iberia i Vueling trien l’aeroport de Barcelona per al manteniment d’avions

L’anunci reforça el projecte d’Aena per consolidar Barcelona com a ‘hub’ internacional

Un avió de la companyia Vueling

Un avió de la companyia Vueling / EL PERIÓDICO

3
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El grup IAG, al qual s’integren Iberia i Vueling, ha anunciat aquest divendres que aposta per l’aeroport de Barcelona com a base principal per al manteniment de la seva flota d’avions. Iberia ha anunciat mitjançant un comunicat que «renova la seva aposta pel Prat i, com a part de la seva nova estratègia de negoci, Iberia Mantenimiento potenciarà la seva activitat de manteniment major a Barcelona, que realitzarà al seu hangar al costat de l’aeroport». L’anunci suposa un reconeixement per a la infraestructura catalana i el projecte d’ampliació que defensa Aena, que comportaria uns 1.700 milions d’euros d’inversió. Segons fonts d’Iberia, el manteniment d’avions al Prat suposa «el desenvolupament d’una activitat capaç de generar ocupació d’alta qualificació, contribuir a una reindustrialització més gran de l’àrea d’influència de l’aeroport i, en definitiva, consolidar l’aeroport de Barcelona com un gran ‘hub’ aeronàutic». Per a això, Iberia Mantenimiento adaptarà el seu hangar de Barcelona i invertirà en tallers de suport que li permetin desenvolupar les seves actuals capacitats de realitzar revisions C, i oferir a les seves instal·lacions un servei integral de manteniment major.

Vueling serà la primera companyia del grup IAG que realitzarà aquest tipus de treballs a l’hangar de Barcelona. Implementarà el pròxim mes de setembre un dels projectes clau del seu pla de transformació: el nou model de manteniment en la seva base principal de Barcelona-el Prat. L’objectiu de Vueling Transform, i les iniciatives que el formen, és que l’aerolínia «surti de la crisi de la pandèmia enfortida i capturi tot el potencial de desenvolupament del seu model ‘low-cost’, tant a curt termini com en els anys futurs». A Vueling, fa mesos que es va identificar la necessitat de desenvolupar un nou model de manteniment que permetés tenir els nivells de costos i de qualitat més competitius del mercat. En aquesta línia, s’ha treballat amb Iberia i els agents socials per trobar les solucions més sostenibles a llarg termini. En el cas de manteniment en línia, Vueling ha firmat un Memorandum of Understanding (MOU) per crear una ‘joint venture’ amb Nayak Aircraft Services (Yellow Technic by Nayak) que desenvoluparà a partir del setembre totes les actuacions que es realitzen quan l’avió es troba parat a la pista de l’aeroport, incloent-hi intervencions senzilles o imprevistes durant l’operativa, com pot ser el canvi d’un pneumàtic o un fre. L’aerolínia Vueling ha decidit replantejar el manteniment dels seus avions, que a partir d’ara anirà a càrrec d’Iberia, en el cas del manteniment major, i d’una filial conjunta creada amb Nayak Aircraft Services, en el manteniment en línia, per guanyar competitivitat.

Notícies relacionades

Tant Iberia com Vueling consideren que aquest nou model de manteniment és «clau» per al seu «pla de transformació». Iberia, que afirma que això contribuirà al desenvolupament del Prat com «un gran ‘hub’ aeronàutic», defensa que aquest salt qualitatiu li permetrà «augmentar el volum de negoci i reforçar el posicionament com a proveïdor de referència per a la flota de fuselatge estret en el mercat europeu, nord-africà i de l’Orient Mitjà». Per manteniment en línia s’entenen les actuacions que s’han de fer amb l’avió parat a la pista, per exemple, canviar pneumàtics, mentre que el manteniment major el determina el fabricant i el ratifica Aviació Civil. El director d’Operacions de Vueling, Oliver Iffert, ha celebrat que amb aquest replantejament del manteniment dels avions l’empresa adopta «un dels models més competitius entre les companyies de baix cost i amb els estàndards de qualitat més exigents».

El canvi del model de manteniment forma part del pla de desenvolupament Vueling Transform, basat en quatre eixos, segons detalla l’empresa: establir nivells de costos i ingressos unitaris més competitius; enfortir la proposta de servei als clients; garantir la involucració i la motivació de tots els empleats; i ser part activa en la consecució dels compromisos en termes sostenibilitat i de retorn a la societat. 

Temes:

Vueling