Crisi mundial

Nissan planteja retardar l’arribada de l’Ariya al 2022 per la falta de microxips

  • L’escassetat de semiconductors pot provocar el retard del llançament del model 100% elèctric a finals d’any per al Japó i al pròxim a Europa i els Estats Units.

Nissan planteja retardar l’arribada de l’Ariya al 2022 per la falta de microxips
1
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez
Xavier Pérez

Cap de redacció Motor

Especialista en Periodista de motor centrat en el sector de l'automòbil i la motocicleta, així com en totes les árees d'economía relacionades amb la industria de l'automoció, la movilitat sostenible i l'electrifcació.

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Les coses bones es fan esperar. Tot i que sigui per culpa de l’escassetat de microxips a nivell mundial. Nissan s’està plantejant seriosament retardar el llançament del seu model 100% elèctric Nissan Ariya, previst per després de l’estiu, per col·locar-lo al mercat japonès a finals d’any. Aquest retard, confirmat pel vicepresident executiu de la companyia, Asako Hoshino, comportaria que l’aterratge de l’Ariya a Europa i els Estats Units es produís un parell de mesos més tard, ja el 2022.

L’Ariya és un SUV de mida gran totalment elèctrica que ha de representar un impuls comercial per a la marca, ja que en el terreny de l’electrificació total Nissan no llançava un model elèctric nou des del Nissan Leaf llançat el 2010 (al qual ha sotmès diversos ‘restylings’). Amb l’Ariya, a més s’introduiran noves tecnologies de conducció autònoma com la ProPilot 2.0 de Nissan, una funció d’estacionament automàtic i l’assistent digital per veu d’Amazon, Alexa.

Més tecnologia

Notícies relacionades

La marca japonesa va anunciar que llançaria 12 nous models en els pròxims 18 mesos, però amb el que no comptaven era amb una pandèmia i la posterior crisi dels semiconductors. La tecnologia als cotxes i els microxips s’han multiplicat per quatre en deu anys i això incideix directament en la crisi actual. L’Ariya és estratègic per a la marca i el retard dels xips llasta el llançament del model.

Segons ha comentat la companyia, Nissan reconeix que l’escassetat de xips afectarà mig milió de cotxes en la seva producció aquest any fiscal. Per això, està prioritzant la producció dels seus models més populars i confia a recuperar prop de la meitat de la seva producció perduda en la segona meitat de l’any. 

Temes:

Etric Nissan