Més competència
La pandèmia anima el mercat cosmètic
Les vendes van augmentar el 10,8% en els quatre primers mesos de l’any
El sector de la cosmètica es recupera ràpid de la pandèmia. Grans firmes de la moda i la distribució com Inditex, El Corte Inglés o Mango han renovat la seva aposta pel mercat de la cosmètica i la perfumeria davant l’elevat creixement de la categoria i els marges atractius del negoci. Després d’un any marcat pel confinament i el tancament d’establiments, la higiene i la bellesa encaren la recuperació de manera decidida. Les dades presentades per NielsenIQ en la jornada ‘Dinamització de canals en perfumeria i cosmètica’, organitzada per Aecoc i donades a conèixer aquest divendres, mostren un creixement del 10,8% en les vendes del sector durant el primer quadrimestre de l’any, en comparació amb el mateix període del 2020. Les vendes d’aquests quatre primers mesos de l’any són un 4,3% inferiors a les del mateix període del 2019, però es recuperen ràpid.
El creixement és especialment rellevant a les perfumeries, que tornen a ser el primer canal de venda després d’un 2020 en què van tancar els comerços no essencials. En concret, les perfumeries han passat de sumar un 29,9% de les vendes en els primers quatre mesos del 2020 a acumular el 38,7% del negoci del sector en l’inici d’aquest any. Però la competència s’incrementarà en els pròxims mesos amb la irrupció de nous competidors amb elevada capacitat d’inversió i influència en el mercat, com Inditex, Mango o El Corte Inglés. Firmes ‘online’ com Tahe també aspiren a consolidar el seu pes en les vendes després d’haver duplicat els ingressos el 2020.
Competidors
Zara va llançar aquest mes de maig una nova línia de productes de cosmètica (Zara Beauty) que inclou articles com pintallavis, maquillatge, bàlsams, olis, pólvores solars, esmalts de llarga durada i brotxes dissenyats per la maquilladora britànica Diane Kendal. Una paleta de més de 130 colors i aspiració d’entrar en un dur mercat. També Mango va llançar al març una nova línia de fragàncies per a la dona i l’home. Una col·lecció composta per 12 essències diferents, amb l’objectiu de complementar l’estratègia de diversificació d’ingressos de la firma (complementant la venda de productes per a la llar i complements de moda de la marca). En el cas d’El Corte Inglés, el creixement de la competència li ha fet llançar Mimo, un programa de fidelització en què hi ha presents més de 500 companyies i que compta amb una proposta de més de 2.000 productes entre firmes de perfumeria, cosmètica, nutricosmètica i parafarmàcia, i més de 100 serveis capil·lars, de maquillatge, tractament, etc.. Així pretén consolidar el seu paper com a prescriptor de productes.
Optimisme
Notícies relacionadesEl Beauty Cluster, el clúster empresarial més gran a Espanya del sector de la cosmètica, perfumeria i cura personal, amb més de 200 empreses, va presentar recentment el seu baròmetre sectorial, en què assegura que el 2020 el 71% de les empreses van mantenir la seva facturació (32%) o bé van aconseguir incrementar-la (39%) davant el 29%, que van veure com es reduïa per la pandèmia. La principal activitat de les empreses que han crescut en facturació és fabricació a tercers i ingredients, principis actius i essències. A més, la majoria tenen una visió optimista per a aquest 2021. El 55% tenen previst augmentar la facturació, un 33% la mantindran i un 7% la veuran reduïda. De les empreses que tenen previst pujar la facturació, més del 50% creuen que aquest creixement estarà per sobre del 10%.
‘Online’
Segons les dades de NielsenIQ, hi ha més d’un milió de llars a Espanya que avui compren productes d’higiene i bellesa ‘online’, amb un 45% de consumidors que s’han estrenat al canal durant la pandèmia i un 41% que combinen les compres físiques i digitals. Tahe, empresa espanyola dedicada al desenvolupament, fabricació i distribució de productes cosmètics per a la seva venda ‘online’, va aconseguir el 2020 augmentar la facturació en un 220% respecte a l’any anterior. Aquests resultats es produeixen en un context en què es van obtenir unes vendes globals a Espanya, al sector de la cosmètica i bellesa ‘online’, de 780 milions d’euros el 2020. La dada representa un creixement de més del 54% si es compara amb el 2019, segons informació facilitada per l’Associació Nacional de Perfumeria i Cosmètica, Stanpa. En termes de comandes realitzades, l’‘e-commerce’ de Tahe va registrar el 2020 més de 37.000, cosa que suposa un increment de més del 90%, en relació amb el 2019, quan es van realitzar una mica més de 19.000 comandes. Això també confirma la tendència de creixement quant a consum ‘online’ de productes de cosmètica i bellesa, que el 2020 va sumar més de 8,4 milions de consumidors a Espanya, en comparació amb els 6,2 milions del 2019 o els 5,18 del 2018.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Cita electoral Horaris per votar a les eleccions municipals 2023
- ¿A qui beneficia el vot nul, el vot en blanc i l'abstenció?
- Lluita contra el frau Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Salut Els metges parlen clar: no consumeixis aquestes quatre llaunes de conserva