AUTOMOCIÓ

El mercat automobilístic europeu es dispara a l’abril, però cau respecte al 2019

  • El mercat europeu va pujar un 218,6% a l’abril gràcies a l’aturada patida l’any passat per culpa del coronavirus als principals mercats del continent

  • Malgrat les bones xifres mensuals i acumulades, respecte al mes d’abril del 2019 el mercat comunitari va perdre 300.000 vendes

2
Es llegeix en minuts
Álex Soler
Álex Soler

Periodista

Especialista en motor, mobilitat elèctrica i indústria de l'automòbil

Ubicada/t a Barcelona

ver +

De la mateixa manera que el mercat espanyol va pujar sobre manera a l’abril, però va caure respecte al 2019, el mercat automobilístic europeu es va disparar, segons dades de l’Associació Europea de Fabricants d’Automòbils (ACEA), un 218,6% fins a les 862.226 unitats, una xifra que suposa pujar gairebé 600.000 unitats més respecte al mateix mes de l’any passat, en el qual la Covid-19 va tancar els concessionaris dels mercats més importants del continent. De fet, aquest és el motiu de la pujada, perquè respecte a l’abril del 2019, el mes passat es van matricular 300.000 cotxes menys a la Unió Europea.

Els mercats que l’any passat es van veure obligats a aturar la seva activitat per la pandèmia són els que el 2021 han registrat pujades més grans. Dels quatre grans mercats, Itàlia va ser el que més va créixer, un 3.276,8%, seguit d’Espanya, un 1.787,9%, França, un 568,8%, i Alemanya, un 90%. En l’acumulat de l’any, la Unió Europea acumula 3,4 milions d’entregues, cosa que suposa un creixement del 24,4% respecte als quatre primers mesos del 2020. De nou, la Covid-19 és la causa d’aquestes xifres.

Pugen tots els mercats i marques

Notícies relacionades

Itàlia va ser, de lluny, el mercat europeu que millor va rendir a l’abril respecte al mateix mes del 2020. Irlanda es va posicionar com el segon país amb un ascens més gran, de l’1.988,6%, per davant d’Espanya i Bèlgica (602,3%). En l’acumulat de l’any, només el mercat lituà (-7,3%), el portuguès (-4,5%), el romanès (-14,5%) i l’eslovac (-0,9%) van descendir respecte als cinc primers mesos del 2020. El Regne Unit, comptabilitzat ja fora de la Unió Europea, va pujar un 3.176,6% a l’abril amb 141.583 unitats i acumula un creixement del 16,2% el 2021, amb 567.108 entregues.

El panorama quant a marques és similar, presentant totes millors xifres a l’abril. Entre els més cridaners hi ha els ascensos de Seat, del 324%, de Fiat, del 434%, de Jeep, del 633,4%, de Lancia, del 4.501,8%, o de Land Rover, del 658,8%, entre moltes altres firmes. El Grup Volkswagen va tornar a ser el grup automobilístic més demanat del continent amb 232.188 entregues, un 195% més, seguit de Stellantis, amb 202.237 vendes (+333%), i el Grup Renault, amb 79.149 unitats (+184,5%). En l’acumulat de l’any només cauen DS (-3,5%), Alfa Romeo (-0,1%), Lada (-30,3%) i Honda (-13,7%).

Temes:

Cotxes