Canvis al sector de la distribució
La pandèmia expandeix el comerç electrònic
La pandèmia va disparar l’any passat les transaccions de comerç electrònic entre empreses i particulars. La tendència ha arribat per quedar-se també a Espanya.
El volum de negoci derivat del comerç electrònic entre empreses i particulars (B2C) va superar els 50.000 milions d’euros el 2019, després d’augmentar un 25%, mentre que les dades provisionals del 2020 apunten de nou a un creixement pròxim al 30%, segons l’informe Logística per al Comerç Electrònic, publicat per l’Observatori Sectorial DBK. La pandèmia i les mesures de confinament i la restricció a la mobilitat aplicades per a la seva contenció van accelerar el transvasament de clients des dels canals tradicionals al canal ‘online’, tot i que les dades difereixen segons les fonts. Els ingressos derivats de la prestació de serveis logístics vinculats a operacions comercials a internet es van situar en 2.300 milions el 2020, un 24% més que l’any anterior, segons DBK. Segons aquesta consultora, va destacar especialment l’increment de la demanda vinculada a productes per la llar, d’alimentació, roba, material esportiu, productes de salut i bellesa, material d’oficina i informàtica, o articles de bricolatge.
Per José María Bonmatí, director general de l’associació de fabricants i distribuïdors Aecoc, «hi ha hagut un clar transvasament del consum a la llar i el temor davant la incertesa sanitària i econòmica ha disparat el percentatge d’estalvi a les cases». L’últim baròmetre d’Aecoc Shopperview constata la consolidació de l’‘online’ com una opció de compra per a productes de gran consum (alimentació, begudes, drogueria...). Així, si l’abril del 2020, el 40% dels espanyols havia comprat aquest tipus de productes per internet, el febrer d’aquest any el percentatge ja era del 69%. «L’‘online’ ha arribat per quedar-se: el 80% dels que compren per internet afirmen que continuaran adquirint alguns productes per aquesta via quan passi la pandèmia assegura la gerent de l’àrea d’estratègia comercial i màrqueting d’Aecoc, Rosario Pedrosa.
Els serveis d’última milla i l’establiment de xarxes de punts d’entrega, bústies o taquilles automàtiques estan creixent exponencialment. Segons un estudi de la multinacional Prologis, a escala global, la penetració del comerç electrònic va augmentar un gran ritme de 390 punts bàsics el 2020 a causa de la pandèmia. Aquesta multinacional considera que l’auge de les vendes ‘online’ es va iniciar abans de la pandèmia i perdurarà en el temps pel que preveu que la penetració del comerç electrònic continuï augmentant ja que «quan se superen les barreres a l’adopció, els hàbits dels consumidors es mantenen». També perquè les inversions realitzades per les empreses milloraran l’experiència ‘online’ dels clients.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda Renda 2021: Sis deduccions de la declaració de l’IRPF 2020 que no s’han d’oblidar
- Vine a escalar i queda't a dormir
- ¿Per què els espanyols som els únics europeus que utilitzem persianes?
- Dubtes tributaris ¿Cal declarar els bizums a Hisenda en la renda 2021-2022?