AUTOMOCIÓ
La producció espanyola de vehicles va caure un 9% al gener
El mes passat es van produir a Espanya un total de 218.201 vehicles, un 9% menys que el gener del 2020 a causa de la important caiguda del mercat local i els principals mercats europeus
Les exportacions pugen un 0,5%, però el seu ritme s’alenteix significativament respecte al desembre pel mal rendiment dels principals mercats importadors de vehicles espanyols
Al gener, segons dades de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), van sortir de les fàbriques espanyoles un total de 218.201 vehicles, un 9% menys respecte al mateix mes del 2020. Segons l’entitat, la baixa demanda des dels principals mercats europeus importadors de vehicles espanyols ha sigut la causa principal del descens, ja que Espanya és un país eminentment exportador.
Segons apunta Anfac, les importants caigudes de mercats com l’Alemany (-31%), el Regne Unit (-39,5%) i Itàlia (-14%) han sigut un llast per a la fabricació espanyola d’automòbils, vehicles industrials i tot terrenys, que l’any passat va viure un any negre al caure un 19,7%. L’associació apunta també a la caiguda del mercat local, del 51% en el pitjor gener que es recorda pel final del pla Renove i la pujada de l’Impost de Matriculació, com un altre dels motius de la reducció de la producció.
Per tipus de vehicle, del total, 172.805 unitats van ser turismes, un 6,6% menys respecte al gener del 2020, mentre que 45.936 van ser vehicles comercials i industrials, un 13,9% menys. La producció de vehicles alternatius, incloent-hi electrificats i híbrids de gas, va arribar el mes passat a una quota de producció del 9,6% amb 21.029 unitats, sent els híbrids endollables, amb 12.356 vehicles, una quota del 5,7%, el tipus més acoblat al país. Del total, 6.459 van ser elèctrics, cosa que suposa una quota total de 3%.
Les exportacions pugen
Notícies relacionadesMalgrat el daltabaix dels principals mercats europeus, 184.679 vehicles acoblats a Espanya el mes passat van sortir amb destinació a altres països, un 0,5% més respecte al gener del 2020. Malgrat que la xifra és positiva, Anfac destaca que el ritme és «molt inferior» al dels últims mesos. Segons les seves dades, el 69,2% dels vehicles espanyols van ser destinats a altres mercats europeus, un 5% menys respecte al mateix mes de l’any passat.
Alemanya, França, el Regne Unit, Itàlia i Turquia es posicionen com els principals receptors de vehicles espanyols, sent el mercat turc el que més ha crescut, un 122,3%, respecte al 2020. França, per la seva banda, va reduir la demanda de vehicles ‘made in Spain’ en un 14,9%. Per tipus de vehicle, 146.797 unitats exportades van ser turismes, un 0,4% menys, mentre que 37.882 van ser vehicles industrials i comercials, un 3,9% més.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Els polítics escalfen motors entre llibres, roses i sondejos
- L’‘abril’ celebra els llibres amb una vetllada irrepetible al Dry Martini
- Sant Jordi obre la campanya electoral amb una desfilada de candidats
- L’autògraf es venja del ‘selfie’ al Sant Jordi Musical de la Damm
- Els floristes diuen adeu a les últimes roses cultivades a Catalunya