Indústria aèria

Air France-KLM va tancar el 2020 amb pèrdues per sobre dels 7.000 milions

  • Airbus també reconeix pèrdues de 1.133 milions euros pels efectes de la pandèmia

Air France-KLM va tancar el 2020 amb pèrdues per sobre dels 7.000 milions

CHARLES PLATIAU (REUTERS)

2
Es llegeix en minuts

L’aliança Air France-KLM va registrar el 2020 unes pèrdues netes de 7.078 milions d’euros, davant els guanys de 290 milions obtinguts un any abans, com a conseqüència de l’impacte «sense precedents» la pandèmia de la Covid-19, segons ha informat la companyia aquest dijous.

Aquestes pèrdues inclouen una provisió per reestructuració de 822 milions d’euros. Per la seva banda, els ingressos van caure un 59,2% el 2020 fins als 11.088 milions d’euros, mentre que el resultat brut d’explotació (ebitda) es va situar en terreny negatiu, registrant una pèrdua de 1.689 milions, davant els guanys de 4.128 d’un any abans.

Quant al deute net, es va situar a tancament d’exercici en 11.049 milions d’euros, amb un augment de 4.902 milions respecte a finals de 2019, si bé disposava de 9.800 milions d’euros de liquiditat i línies de crèdit a 31 de desembre del 2020.

Referent al quart i últim trimestre de l’any, la companyia va registrar unes pèrdues netes de 1.000 milions, davant els guanys de 155 milions del mateix període de 2019, mentre que els ingressos es van reduir un 64,3%, fins als 2.363 milions.

Impacte en el primer trimestre

Impacte en el primer trimestreLa companyia ha assenyalat que després d’un trànsit nadalenc positiu a França interior i cap al Carib i l’Oceà Índic, les restriccions de viatge es van endurir a França, els Països Baixos i arreu del món, fet que va tenir un impacte negatiu en el trànsit del grup en el primer trimestre del 2021.

Davant això i a causa del bloqueig i a les restriccions de viatge encara vigents, el grup preveu un primer trimestre de 2021 «difícil», amb un ebitda que serà inferior al registrat durant el quart trimestre del 2020.

Segons ha explicat la companyia, actualment hi ha una visibilitat limitada en la corba de recuperació de la demanda, ja que el comportament de les reserves dels clients és molt més orientat al curt termini i també molt dependent de les restriccions de viatge imposades, tant a la xarxa de llarga i mitja distància.

Caiguda de la indústria aeronàutica

Les pèrdues en la indústria aèria s’han estès també als constructors. Així Airbus va registrar unes pèrdues de 1.133 milions d’euros el 2020, any marcat per la crisi sanitària de la Covid-19, fet que suposa un descens del 16,8% respecte a les que es va anotar un any abans, segons ha informat aquest dijous el grup, que no repartirà dividends aquest any, atès l’entorn global del negoci.

El grup ha precisat que els números vermells del 2020 inclouen un resultat financer negatiu de 620 milions d’euros, així com el deteriorament del préstec OneWeb, reconegut en el primer trimestre del 2020.

Notícies relacionades

Així mateix, el resultat net d’explotació (ebitda) va ser negatiu en 510 milions d’euros, davant els 1.339 milions d’euros positius de l’any precedent, mentre que les vendes van arribar als 49.912 milions d’euros, un 29% menys.

Els ingressos es van reduir un 29%, fins als 49.912 milions d’euros. El flux lliure de caixa a finals del 2020 era de 7.362 milions d’euros negatius.

Temes:

Aerolínies