sectors

El mercat mundial del luxe caurà entre un 35% i un 45% aquest any

Els experts preveuen que no es recuperi fins almenys el 2022

vuitton-1

vuitton-1

3
Es llegeix en minuts

El mercat mundial del luxe registrarà aquest any una caiguda d’entre el 35% i el 45% com a conseqüència de la incertesa derivada de la crisi de la Covid-19, i la recuperació serà gradual i s’arribarà al nivell de l’any a passat a l’exercici 2022 o 2023, en funció de la categoria.

Així es desprèn de l’estudi ‘True luxury global consumer insight 2020’, realitzat per Boston Consultoria Group i Altagamma al gener i des del juny, atesa la situació registrada amb la pandèmia de la Covid-19, ja que les estimacions pre-Covid per al mercat del luxe tenien una trajectòria positiva, si bé la crisi ha alentit una dècada de creixement en totes les categories de luxe.

En concret, l’informe apunta que el mercat mundial del luxe s’havia situat en una tendència positiva abans de la Covid-19, ja que el mercat del luxe personal va arribar a un creixement anual del 3,2% per al període 2020-2022, mentre que el mercat del luxe d’experiència encara més alta, del 5,8%.

No obstant, després de la pandèmia, fins i tot les previsions més optimistes mostren una caiguda d’entre el 35% i el 45% aquest any per al mercat mundial del luxe. En particular, s’espera que les vendes de béns personals de luxe disminueixin entre un 25% i un 45% el 2020, mentre que les estimacions del luxe experimental són encara més negatives, amb una caiguda d’entre el 40% i el 60%.

Davant aquest panorama, l’estudi assenyala que en el millor dels casos, aquell en què es disposa d’una vacuna o les ramificacions econòmiques de la pandèmia no són massa greus, la gent reprendrà les compres i els viatges i donarà un impuls a les vendes d’articles de luxe.

En el pitjor dels casos, en el supòsit d’una vacuna que tardi més a desenvolupar-se o que la recessió sigui més greu, apunta que les empreses lluitaran per recuperar l’impuls ,i la capacitat i la voluntat de la gent per comprar articles de luxe es veuran afectades.

Tenint en compte aquests factors, l’informe preveu que la recuperació de la indústria serà gradual, i s’arribarà al nivell del 2019 només en 2022-2023, depenent de les categories. Així mateix, assenyala que fins i tot els consumidors de veritable luxe han sentit l’impacte de la crisi en les seves finances i el seu comportament de despesa. De fet, el 57% dels consumidors diu que la incertesa econòmica els impedeix fer les compres i inversions que havien planejat abans i un 43% creu que la recuperació després de la crisi no serà ràpida.

Només els ciutadans xinesos es mostren més optimistes respecte a la recuperació, amb un 77% d’acord que la recuperació serà ràpida, si bé l’informe recorda que el país asiàtic està ara molt avançat en el cicle del virus, a diferència de la majoria dels altres països.

Notícies relacionades

La majoria dels consumidors de ‘true luxury’ estan retallant les seves despeses relacionades amb el luxe almenys a curt termini, i algunes categories pateixen més que d’altres, segons l’estudi, que assenyala que s’espera que la roba informal i els cosmètics repuntin en dos anys, mentre que altres categories patiran l’impacte de la Covid-19 fins i tot a llarg termini. Per la seva banda, dins de la modalitat del luxe experimental, els consumidors són més reticents als hotels, creuers i centres turístics.

La setena edició d’aquest estudi també s’ha centrat en les tendències que estan donant forma a la nova realitat del luxe i que s’han vist accelerades per les recents circumstàncies, com el turisme vivencial, caracteritzat per ser més aïllat i de curta distància, o l’augment de la segona mà i el lloguer, entre d’altres.

Temes:

Comerç