sector de la distribució

El comerç defensa posposar les rebaixes a l'agost

L'alt nivell d'estocs i la falta de turistes desaconsella una guerra de preus, segons líders del sector

En el sector de la moda creixen els partidaris de posposar la venda de la col·lecció de tardor al setembre

vuitton-1

vuitton-1

2
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

Bona part del sector comercial torna a advertir de la inconveniència d’afrontar una guerra de preus al comerç precisament en uns moments de dificultats com els actuals després del tancament dels últims mesos. Una videoconferència debat celebrada aquest dimarts va tornar a posar sobre la taula el tema de les rebaixes, que angoixa molts professionals, tot i que la majoria les donen gairebé per fet, com a conseqüència de la impossibilitat de controlar les estratègies de comerços àvids d’ingressos i en forta competència. El conseller delegat de Mango, Toni Ruiz; la presidenta de Tous, Alba Tous, i el president de l’associació de comerciants del passeig de Gràcia i propietari de la botiga Santa Eulalia, Lluís Sans, van coincidir, durant una conferència a Youtube organitzada per Enrique Lacalle al Círculo Ecuestre, en la proposta de posposar les rebaixes a agost. Sans va arribar a suggerir la conveniència en el camp de la moda de «tornar a les temporades reals» i eludir la tradicional venda de peces de tardor al juny i posposar-ne la venda a setembre. Segons l’opinió de Ruiz, «no té sentit tornar-se boig amb les rebaixes» després d’un moment de tancament generalitzat i «és necessari replantejar-se el funcionament de les rebaixes» davant una nova situació. 

La situació actual, definida per Sans com «un mar de pèrdues» ha de ser esquivada i aprofitada pel sector comercial amb habilitat i flexibilitat, segons el seu parer. Tanmateix, l’omnicanalitat o venda a través també d’internet ha inclòs variables desconegudes en el passat i fa encara més difícil controlar la posició unificada del sector comercial. Per Tous, «s’han accelerat les tendències», i en el seu cas reconeix que ha registrat un 100% d’increment de les vendes ‘online’.

Notícies relacionades

Les rebaixes s’han imposat ja en els canals d’internet i el comerç de la moda està inquiet per donar sortida als estocs acumulats. La pèrdua dels turistes com a compradors fonamentals en determinats eixos comercials, com el passeig de Gràcia, fa que la situació s’agreugi encara més. Segons l’opinió de Ruiz, és necessari «un acord global a dos o tres anys per recuperar l’activitat turística». Per Sans, és una oportunitat per «repensar» el turisme de més qualitat i «fugir de la massificació». Al seu parer, seria «un error si s’inicien promocions en preu per atreure turistes a la ciutat». 

Alba Tous, Lluís Sans i Toni Ruiz.

En les noves estratègies del comerç figura també la reformulació dels indicadors d’èxit de les botigues, que en el passat s’han centrat moltes vegades en el volum de compradors a les botigues. La crisi sanitària obliga a eludir grans concentracions de compradors i potenciar encara més les vendes ‘online’, que han passat a suposar entre el 25% i el 30% per a grans grups de moda com Inditex i Mango. 

Temes:

Comerç Rebaixes