sector de la distribució
El comerç defensa posposar les rebaixes a l'agost
L'alt nivell d'estocs i la falta de turistes desaconsella una guerra de preus, segons líders del sector
En el sector de la moda creixen els partidaris de posposar la venda de la col·lecció de tardor al setembre
vuitton-1
Bona part del sector comercial torna a advertir de la inconveniència d’afrontar una guerra de preus al comerç precisament en uns moments de dificultats com els actuals després del tancament dels últims mesos. Una videoconferència debat celebrada aquest dimarts va tornar a posar sobre la taula el tema de les rebaixes, que angoixa molts professionals, tot i que la majoria les donen gairebé per fet, com a conseqüència de la impossibilitat de controlar les estratègies de comerços àvids d’ingressos i en forta competència. El conseller delegat de Mango, Toni Ruiz; la presidenta de Tous, Alba Tous, i el president de l’associació de comerciants del passeig de Gràcia i propietari de la botiga Santa Eulalia, Lluís Sans, van coincidir, durant una conferència a Youtube organitzada per Enrique Lacalle al Círculo Ecuestre, en la proposta de posposar les rebaixes a agost. Sans va arribar a suggerir la conveniència en el camp de la moda de «tornar a les temporades reals» i eludir la tradicional venda de peces de tardor al juny i posposar-ne la venda a setembre. Segons l’opinió de Ruiz, «no té sentit tornar-se boig amb les rebaixes» després d’un moment de tancament generalitzat i «és necessari replantejar-se el funcionament de les rebaixes» davant una nova situació.
La situació actual, definida per Sans com «un mar de pèrdues» ha de ser esquivada i aprofitada pel sector comercial amb habilitat i flexibilitat, segons el seu parer. Tanmateix, l’omnicanalitat o venda a través també d’internet ha inclòs variables desconegudes en el passat i fa encara més difícil controlar la posició unificada del sector comercial. Per Tous, «s’han accelerat les tendències», i en el seu cas reconeix que ha registrat un 100% d’increment de les vendes ‘online’.
Notícies relacionadesLes rebaixes s’han imposat ja en els canals d’internet i el comerç de la moda està inquiet per donar sortida als estocs acumulats. La pèrdua dels turistes com a compradors fonamentals en determinats eixos comercials, com el passeig de Gràcia, fa que la situació s’agreugi encara més. Segons l’opinió de Ruiz, és necessari «un acord global a dos o tres anys per recuperar l’activitat turística». Per Sans, és una oportunitat per «repensar» el turisme de més qualitat i «fugir de la massificació». Al seu parer, seria «un error si s’inicien promocions en preu per atreure turistes a la ciutat».
Alba Tous, Lluís Sans i Toni Ruiz.
En les noves estratègies del comerç figura també la reformulació dels indicadors d’èxit de les botigues, que en el passat s’han centrat moltes vegades en el volum de compradors a les botigues. La crisi sanitària obliga a eludir grans concentracions de compradors i potenciar encara més les vendes ‘online’, que han passat a suposar entre el 25% i el 30% per a grans grups de moda com Inditex i Mango.
-
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
- Al metatars Què és el neuroma de Morton, la malaltia que pateix Letizia: símptomes i causes
- MEDI AMBIENT La Guàrdia Civil ratifica que les dades de la incineradora del Besòs són "incoherents"
- El Madrid sobreviu a una tortura
- Menús del dia Menja per menys de 9 euros a Barcelona
- Resultats Bankinter va guanyar 201 milions d’euros fins al març, un 9% més
- Morositat Les pimes volen accelerar la normativa europea contra la morositat
- Sector financer El Banc d’Espanya no suavitzarà la concessió de crèdit "en cap cas"
- Frau fiscal La Hisenda catalana fa aflorar 12 milions per 27 canvis ficticis de domicili