CRISI DEL CORONAVIRUS

Naturgy donarà llum i gas gratis als hotels que cedeixin les seves instal·lacions a Sanitat

La companyia reforça a més el seu operatiu a les seves instal·lacions crítiques per assegurar el subministrament a tota la població

zentauroepp52909941 hotel coronavirus200324174617

zentauroepp52909941 hotel coronavirus200324174617 / Mariscal

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Naturgy ofereix gratuïtament subministrament d’electricitat i gas a tots els hotels i residències que cedeixin les seves instal·lacions a la Sanitat Pública per ampliar la seva oferta de llits disponibles davant de l’increment d’hospitalitzacions derivades del coronavirus, va informar la companyia.

En concret, l’energètica ja ha tancat el primer acord amb un dels seus grans clients, el grup Hotusa, al qual pertany la cadena Eurostar, per donar subministrament energètic gratuït a l’hotel de Plaza Castilla a Madrid.

El president de Naturgy, Francisco Reynés, va destacar que d’aquesta manera la companyia ha volgut «reaccionar ràpidament a l’última necessitat d’aquesta crisi». «Totes les grans empreses tenim una responsabilitat amb el país i hem de contribuir amb el nostre esforç i capacitat operativa», va afegir.

El subministrament energètic gratuït a totes les instal·lacions que recolzin la Sanitat Pública se suma a altres mesures ja en marxa pel grup per fer front a aquesta crisi, com la d’ajornar el cobrament de les factures a pimes, petits comerços i autònoms; la protecció a col·lectius vulnerables; el reforç de les instal·lacions crítiques per garantir el subministrament, i activar el teletreball a tota la plantilla.

Així mateix, Naturgy està en contacte permanent amb el Ministeri per a la Transició Ecològica, les autoritats competents i les forces i cossos de seguretat de l’Estat per dur a terme plans de contingència específics a les instal·lacions crítiques i garantir el subministrament energètic als ciutadans, hospitals, centres sanitaris i establiments de necessitats bàsiques.

Garantir el subministrament, la prioritat

Naturgy té en aquests moments com a prioritat fonamental garantir la seguretat del subministrament i, per a això, des del començament d’aquesta crisi sanitària va intensificar les mesures del seu protocol d’actuació en totes les seves infraestructures crítiques.

Així, l’energètica va activar centres físics i tecnologia de suport en diferents punts del país, a més de la capacitat de gestió remota, per a així garantir en tot moment el subministrament energètic.

Cada instal·lació del grup, tant les referides a xarxes d’electricitat i gas, com les de gestió del mercat i generació elèctrica, compten amb la possibilitat de gestió virtual i amb plans d’emergència preventiva, ‘back-up’ i trasllat d’activitat entre centres si fos necessari.

Així mateix, es manté plenament operatiu el servei d’atenció d’urgències domiciliàries per reparar calderes, frigorífics, etc..., i hi acudeixen en menys de tres hores. Aquest servei s’ha estès també a aquelles persones que no siguin clientes.

El grup també va posar en marxa un protocol d’actuació per a la prevenció del contagi del virus entre els seus tècnics especialistes que han de continuar acudint als seus llocs de treball per realitzar les activitats essencials.

A més, Naturgy ha reforçat el seu programa de protecció als col·lectius vulnerables per tal d’identificar aquelles llars que ara es vegin durament damnificades per aquesta crisi i oferir-los descomptes a la seva factura facilitant la informació disponible per acollir-se al bo social, així com facilitats de pagament en les seves factures.

Notícies relacionades

Aquestes mesures se sumen a l’anunciada la setmana passada pel grup i que permet ajornar el pagament de factures a pimes i autònoms, finançant els seus clients a sis mesos sense interessos.

Així mateix, va activar el seu protocol de teletreball i el va estendre a tota la plantilla en els dies previs a la declaració de l’estat d’alarma, cosa que ha permès reduir la incidència en el seu personal.