Crisi del coronavirus

Nissan posposa l'ERTO per als seus 2.500 treballadors, però Zona Franca continua aturada

La firma automobilística comunica als sindicats una suspensió d'ocupació a la Zona Franca i Montcada davant la paràlisi provocada pel coronavirus

fabrica-nissan-bcn-1

fabrica-nissan-bcn-1

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Nissan ha posposat iniciar un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) i prossegueix les negociacions amb els sindicats per veure com minimitza la paràlisi productiva ocasionada pel coronavirus. Així ho han confirmat fonts de l’empresa i sindicals, després d’una reunió mantinguda aquest dilluns amb la direcció local de l’empresa. Els 2.500 treballadors de les plantes de Zona Franca i Montcada i Reixac queden a l’expectativa d’una nova reunió fixada per a dimarts, en la qual es debatrà quan i com Nissan acaba efectuant la suspensió temporal d’ocupació. 

Notícies relacionades

No van ser els problemes logístics vinguts de la Xina o d’Itàlia, sinó el tancament de la vall d’Òdena el que ha acabat provocant la parada de màquines de les plantes de Nissan a Catalunya. Les fàbriques de la firma automobilística d’origen nipó van interrompre la seva activitat divendres passat i no la reprendran fins a pròxim avís. Així ho pretén la companyia, que ha iniciat aquest dilluns amb els sindicats les negociacions d’un ERTO. Unes converses condicionades per les possibles mesures que surtin del Consell de Ministres previst per a aquest dimarts, que presumiblement rebaixaran el període de consultes de 15 a set dies i poden ampliar la cobertura de les prestacions d’atur el que duri l’ERTO. 

La parada de màquines no ha sigut exclusiva de Nissan, i altres firmes com SeatRenault o Mercedes també han interromput les seves produccions i han començat a negociar suspensions d’ocupació amb els seus respectius comitès d’empresa.