Funcionaris

La Generalitat envia a casa tots els seus treballadors que no exerceixin serveis «bàsics»

La conselleria de Polítiques Digitals i Administració Pública insta a tots els departaments a únicament cobrir presencialment els serveis essencials

Aquells funcionaris o treballadors que siguin enviats a casa se'ls remetrà un «permís de deure inexcusable» i cobraran el 100% del sou des del primer dia

puignero

puignero

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto
Gabriel Ubieto

Redactor

Especialista en Mercat laboral, empreses, pensions i les diferents derivades del món del treball

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La Generalitat insta cadascun dels seus departaments que enviï casa al màxim de treballadors públics, mantenint a les oficines només aquells que exerceixin serveis «bàsics». Així ho recull una instrucció emesa aquest divendres per la conselleria de Polítiques Digitals i Administració Pública, que deixa en mans de cada departament el decidir quins són els esmentats serveis «bàsics» i quants empleats públics precisa per cobrir-los. El departament liderat per Jordi Puigneró també ha anul·lat tots els cursos de formació organitzats o impartits per un organisme dependent de la Generalitat des d’ell. Totes aquestes mesures tenen vigència indefinida i «caldrà adequar-les a l’evolució de l’epidèmia», segons recull la instrucció.

Notícies relacionades

La conselleria insta cadascun dels departaments de l’administració catalana a elaborar el seu pla de contingència respectiu, per enviar al màxim de funcionaris i treballadors del personal laboral casa amb «permís de deure inexcusable». És a dir, amb el 100% de salari des del primer dia i mantenint l’alta a la Seguretat Social. Aquest permís és similar al concedit en cas que un treballador hagi d’acudir a un judici o ser membre d’una mesa electoral, entre d’altres. L’objectiu de la instrucció és «preservar al màxim la salut dels empleats públics i contribuir decididament a contenir el risc de contagi», segons afirma el text.

Fonts sindicals consultades de l’IAC desconfien sobre la instrucció, ja que consideren que no concedeix prou claredat la tramitació administrativa, i queden a l’espera que cada departament defineixi els seus propis plans de contingència, per saber finalment quants empleats públics seran enviats a casa i quants hauran d’acudir als seus llocs de treball. La conselleria de Polítiques Digitals i Administració Pública, en aquest sentit, insta a cadascun dels departaments a prioritzar en l’atenció al públic les vies telefònica i digital; vehicular el màxim de tràmits a través d’aquests formats i minimitzar els torns presencials, fins als imprescindibles per garantir el servei.