Tenen prohibit volar

Boeing inspeccionarà els 737 Max sense entregar després de trobar objectes estranys als dipòsits

El fabricant va enviar una carta als seus empleats en què cataloga la troballa d'«absolutament inacceptable»

zentauroepp49006420 grounded boeing 737 max aircraft are seen parked in an aeria190709214542

zentauroepp49006420 grounded boeing 737 max aircraft are seen parked in an aeria190709214542 / Lindsey Wasson

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

El fabricant aeronàutic Boeing està realitzant una inspecció exhaustiva en els més de 400 737 MAX que encara no han sigut entregats als clients després de trobar restes d’«objectes estranys», com ara teles i eines, als tancs de combustible d’alguns d’aquests avions.

El director general de Boeing per al programa 737, Mark Jenks, va emetre una circular als seus empleats, que ha tingut accés ‘Bloomberg’, en la qual cataloga d’«absolutament inacceptable» la troballa d’aquests rebutjos a l’interior dels avions.

No obstant, el fabricant considera que aquest fet no retardarà la tornada a les operacions dels 737 MAX, que estima per a mitjans del 2020.

El model té prohibit volar des del març del 2019 després de dos accidents en condicions similars en què van morir 346 persones. Des d’aleshores, el fabricant treballa en l’actualització dels avions perquè els reguladors aeronàutics tornin a certificar-lo com a segur.

Missatges interns inquietants

El gener passat es van publicar missatges interns dels treballadors de Boeing durant el desenvolupament dels 737 MAX en què assenyalaven que aquests avions estan «dissenyats per pallassos que, al seu torn, són supervisats per micos», a més que aquests podrien haver ocultat a l’Administració Federal d’Aviació dels Estats Units (FAA) algunes fallades amb els avions.

Notícies relacionades

La FAA va anunciar el 7 de febrer que el MAX podria realitzar el seu vol de certificació en les pròximes setmanes, malgrat el nou problema de ‘software’ que havien detectat en aquell moment els enginyers de Boeing.

El fabricant va tancar el 2019 amb pèrdues de 636 milions de dòlars (578 milions d’euros), entrant en números vermells per primera vegada des de 1997. Així mateix, estima que la crisi del 737 MAX tindrà un cost total de més de 18.000 milions de dòlars (16.360 milions d’euros). 

Temes:

Avions