PREMI DIGITALITZA d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

eCooltra: el futur és 100% elèctric

eCooltra és la filial electrificada de Cooltra, l'empresa de 'motosharing' pionera a Catalunya

Va facturar 16,4 milions d'euros en l'exercici 2019 gràcies a la seva proposta més digitalitzada

digitalitza---ecooltra 1 / periodico

2
Es llegeix en minuts
Xavier Pérez

La constància i la confiança en l’expansió digital de la mobilitat urbana és el que ha portat Cooltra  a ser una de les principals empreses de referència en el nou panorama del vehicle compartit. Són molts els que volen estar en aquest terreny, el sharing s’ha convertit en una finestra d’oportunitat en què fins i tot els grans fabricants del món del motor volen participar.

Com assenyalava fa poc Herbert Diess, CEO del Grup Volkswagen, «no sabem encara si és negoci, però cal entendre’l per estar-hi». Timo Buetefisch (fundador de Cooltra) sí que sap que pot ser un negoci, i des de l’empresa barcelonina ja fa diversos anys que l’implementa amb èxit. Això els dona cert avantatge sobre els nouvinguts, sobretot ara que introdueixen l’electrificació en la seva proposta de mobilitat.

Timo Buetefisch, alemany establert a Barcelona, va crear Cooltra el 2006 llogant 25 motos a prop de la Sagrada Família i a cap de tres anys es van obrir al sector professional mitjançant lloguer de flotes. De mica en mica s’ha anat adaptat al canvi tecnològic.

Motos d’eCooltra a Barcelona / ecooltra

Avui disposa d’un altre model de negoci basat en la moto compartida a través d’eCooltra amb 2.000 motos a Barcelona, Madrid, València, Milà i Lisboa. L’empresa disposa d’una flota d’11.000 motos en total, 500 empleats, dels quals uns 70 estan a la seu central de Barcelona. 

La introducció d’eCooltra, la proposta electrificada de l’empresa catalana, li ha permès endinsar-se en el coneixement de les noves fórmules de sharing, advocant per l’electrificació  i convertint-se en un bon reclam per als usuaris que volen mantenir la seva llibertat de moviments recolzant la reducció d’emissions.

Amb el desenvolupament de les xarxes i l’amplitud que ofereix l’univers digital, Cooltra promociona un tipus de producte net, útil i, sobretot, assequible. És traslladar allò quotidià en aquest entorn social a la mobilitat. Els usuaris es descarreguen l’‘app’ per al mòbil i es registren amb una targeta de crèdit per començar a utilitzar la nova forma de transport urbà. 

A través de l’aplicació es pot veure la disponibilitat de motos i la seva ubicació, i activar el comptador per iniciar el desplaçament. A diferència del Bicing, el motosharing d’eCooltra no està vinculat a punts d’estacionament d’entrega i recollida, sinó que els usuaris tenen llibertat per deixar el vehicle on vulguin. 

Alhora també compta amb la informació de l’estat de càrrega de les bateries per substituir-les per altres a plena potència gràcies al fet que són extraïbles, cosa que evita també la dependència de punts de recàrrega al carrer. Paral·lelament a eCooltra, l’empresa ha introduït a la província de Barcelona el servei Cooltra Prime amb motos elèctriques de BMW, de més mida que els escúters i autonomia de 100 quilòmetres.

Mapa de les zones d’eCooltra / ecooltra

Notícies relacionades

L’empresa considera que el lloguer per minuts d’escúters elèctrics és una bona opció «intermodal» per a persones que combinin transport públic fins al centre de Barcelona i que acabin el desplaçament fins a la seva destinació final amb el nou sistema. I tot suportat per una plataforma digital que continua creixent. 

L’any passat l’empresa va facturar amb eCooltra 16,4 milions d’euros, representant el 42% de negoci. També en clau elèctrica, el repartiment de paqueteria d’última milla d’EcoScooting, va suposar una facturació de 7,4 milions d’euros

Temes:

Empreses