Mesura temporal

Nissan para 10 dies una línia de producció de la Zona Franca i envia a casa 800 treballadors

La mesura s'allargarà fins al 25 de novembre i afecta un sector que també fabrica per a Renault i Mercedes.

zentauroepp46569310 nissan zona franca191119091201

zentauroepp46569310 nissan zona franca191119091201 / Aina Marti

2
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto

Nissan ha paralitzat 10 dies una de les seves dues línies de producció a la planta de la Zona Franca de Barcelona i ha enviat temporalment a casa 800 treballadors. Les aturades, ja previstes amb temps en les mesures de flexibilitat horària pactades amb els treballadors, van començar divendres passat (15 de novembre) i s’allargaran fins dilluns 25 de novembre; tal com ha avançat ‘El País’ i ha pogut confirmar aquest mitjà de fonts de l’empresa. Aquestes remarquen que la mesura no és excepcional, no obeeix a cap imprevist sobrevingut i que s’emmarca en una situació d’excés d’estoc en les plantes europees.  

«Com ara a les plantes d’Europa hi ha més estoc, la producció de tots els centres s’ajusta una mica. La fàbrica de Sunderland (Regne Unit) també ho fa», comenten fonts de l’empresa. El conveni estableix una mesura de flexibilitat per dalt i per baix, tipus bossa d’hores o de dies, per compassar la producció als estocs quan sigui necessari. En l’argot de Nissan aquests dies d’aturada es coneixen com a ‘down days’.

La línia aturada és la que fa el muntatge de la ‘pick-up’ de Nissan, que també fabrica per a Renault i Mercedes. En canvi, la línia de fabricació de la furgoneta elèctrica Env200 està operativa. L’aturada de la línia de la ‘pick-up’ arriba després que Nissan garantís a la consellera d’Empresa, Àngels Chacón, el seu compromís amb continuar a Barcelona. La línia estarà parada fins al 25 de novembre, i els treballadors compensaran els dies a través d’una mesura pactada al conveni que preveu que, si és necessari, es treballi en dies festius.

Notícies relacionades

La fàbrica de Nissan està actualment molt per sota de la seva capacitat real de producció. Fa temps que els treballadors reclamen a la companyia que esculli Barcelona per a la fabricació d’algun altre model de la marca. En les últimes setmanes diverses informacions van apuntar que, a partir del 2020, la Zona Franca podria assumir la producció del model SUV elèctric Ariya; tot i que fonts del comitè d’empresa consultades no han rebut notificació d’això i fins al gener del 2020 no consideren probable cap canvi d’aquesta magnitud.

La construcció d’una nova planta de pintura, amb anticipació al que marca la normativa europea quant a contaminacions és l’altre tema pendent a la Zona Franca. Les seves obres estan previstes que comencin a partir de gener del 2020, quan es començarà a enderrocar i netejar les construccions avui dia existents per començar a edificar la nova planta a partir del segon semestre del 2020. Per això, la Generalitat ja ha aprovat una ajuda de tres milions d’euros perquè Nissan emprengui aquestes remodelacions.

Temes:

Nissan Catalunya