DISTRIBUCIÓ

El Corte Inglés va elevar l'1,3% les vendes i un 14% l'ebitda en el primer semestre fiscal

El grup redueix el seu deute en 253 milions en aquest període, fins als 3.114 milions

zentauroepp40394685 barcelona 03 10 2017  pol tica   huelga parada general  sect171003102145

zentauroepp40394685 barcelona 03 10 2017 pol tica huelga parada general sect171003102145

4
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El Corte Inglés va assolir unes vendes de 7.613 milions d’euros en el primer semestre del seu exercici fiscal 2019, comprès entre l’1 de març i el 31 d’agost, la qual cosa va suposar un increment de l’1,3% (l’1,7% a superfície comparable) respecte d’un any abans, i va elevar el 14% el seu resultat brut d’explotació (ebitda), fins a 386 milions d’euros.

El marge brut va millorar en 10 punts bàsics (l’1,7% més) i en 13 punts bàsics a superfície comparable, mentre el marge sobre ebitda va augmentar 56 punts bàsics, gràcies a l’evolució positiva del negoci i la millora de la gestió, segons ha informat aquest dimecres el grup.

La divisió de ‘retail’ va representar el 70,5% de l’ebitda total en aquest període (davant el 68,6% que suposava en l’anterior), i va ser, segons la companyia, la palanca principal del creixement del grup. Així mateix, el deute descendeix en 538 milions d’euros en l’acumulat de 12 mesos (253 milions en els últims sis mesos), i se situa en 3.114 milions al final del període. La companyia ha atribuït aquesta evolució positiva al comportament del negoci i a les desinversions fetes en actius no estratègics per valor de 193 milions d’euros.

La companyia ha creat la nova unitat de negoci El Corte Inglés Real Estate, amb l’objectiu de maximitzar el valor del seu patrimoni immobiliari, estimat en 17.000 milions d’euros. La nova divisió posarà el focus en el desenvolupament i la gestió del seu propi portafolis, així com de tercers, cobrint tota la creació de valor.

El gegant de la distribució ha ressaltat haver aconseguit «el seu millor resultat d’un primer semestre en l’últim lustre», gràcies a una millora en la rendibilitat, el portafolis de marques, la «fortalesa» de les marques pròpies i la transformació digital.

Per línies d’activitat, el ‘retail’ millora en xifra de negocis, marge brut i ebitda, segons ha destacat el grup. Així, la facturació es va elevar en 6.036 milions d’euros, un 1% més que en el mateix període de l’any anterior, mentre que l’ebitda va créixer un 17% sobre el mateix semestre d’exercici precedent, fins a situar-se en els 272 milions d’euros, i el marge brut es va situar en 1.841 milions d’euros, la qual cosa suposa un augment del 0,7%.

Dins del ‘retail’, la divisió d’alimentació augmenta de forma «notable» les vendes, tant en supermercats com en hostaleria. En l’àrea de la llar es produeix un increment del marge relacionat principalment amb la millora de les vendes d’articles de taula, cuina i decoració, mentre destaca la pujada «significativa» de les vendes en la majoria de les subdivisions de cultura i lleure.

En la divisió de moda, el grup ha constatat un bon comportament de sabateria i complements, mentre que continua amb el procés de reordenació de marca pròpia. Per la seva banda, Viatges El Corte Inglés ha elevat a 1.591 milions d’euros la xifra de negocis, cosa que suposa un increment del 2,6%, mentre que el marge brut creix el 5,7%, fins als 189 milions d’euros, i l’ebitda augmenta un 5,8% fins a assolir els 51 milions.

«El creixement en la xifra de negocis s’ha vist impulsat pel positiu desenvolupament del segment de vacances i per l’evolució a Llatinoamèrica», ha destacat la companyia. En tecnologies de la informació, el marge brut es va incrementar un 10,4%, la qual cosa el situa en els 95 milions d’euros. Per la seva banda, l’ebitda augmenta un 6,1% fins als 9 milions, malgrat que la xifra de negocis s’ha situat en 287 milions, un 7,1% menys que el mateix període de l’any anterior. «Aquesta evolució reflecteix el canvi continu en l’enfocament del segment de la venda de ‘hardware’ cap als serveis de consultoria de més valor afegit», ha ressaltat.

Quant a la divisió d’assegurances, ha millorat la xifra de negocis, un 8,8% més, fins a situar-la en els 109 milions, mentre que l’ebitda augmenta un 11,6%, fins als 49 milions. El grup ha precisat que l’augment «significatiu» de les vendes està relacionat principalment amb assegurances d’accidents i automòbils, així com de productes electrònics adquirits a El Corte Inglés.

El Corte Inglés ha ressaltat que consolida un «model de negoci exitós» amb un creixement en totes les àrees d’activitat. «Un model en què destaca la innovació permanent, avanços en la transformació digital i l’omnicanalitat, una millora constant de l’experiència i una recerca de nous negocis (Reial Estate)», ha subratllat.

Amb vocació d’«innovació permanent», El Corte Inglés es reforça com el «gran aparador» de les marques, amb la consolidació de la marca pròpia Woman El Corte Inglés, la renovació de marques com Southern Cotton i Tintoretto i amb el llançament el pròxim any de les marques pròpies Another Love i Alik. El grup ha desenvolupat nous formats de restauració (on compta amb 400 espais), l’assessorament en decoració (amb la creació del nou servei Decor Studio) i el llançament de nous conceptes de llar, com ara Room i Minihome. S’hi han d’afegir altres projectes innovadors, com el nou centre comercial d’avantguarda MAD_FD Madrid Fashion District, les portes del qual obriran el 2020.

LLANÇAMENT D’UNA ‘APP’ EL 2020

En l’àrea de transformació digital, el grup ha afirmat dur a terme una constant adaptació a les necessitats dels clients, amb un enfortiment de l’aposta omnicanal. El 2019 el negoci ‘online’ augmenta a doble dígit, segons ha precisat la companyia, que prepara el llançament d’una ‘app’ per al 2020.

Notícies relacionades

D’altra banda, durant aquest semestre, El Corte Inglés ha posat en marxa per a totes les seves àrees de negoci el Moviment per la Sostenibilitat amb l’objectiu de construir un entorn més saludable, sostenible i pròsper per al planeta.

En aquesta línia, la companyia ha instaurat una política de ‘packaging’ sostenible per utilitzar embalatges que minimitzin l’impacte ambiental, i a més, totes les bosses del grup són certificades com a sostenibles i reutilitzables.