INDICADORS A ESPANYA

El mercat de gran consum va créixer un 2,3% en el segon trimestre, segons Nielsen

L'alça del preu dels productes va compensar l'atonia de la demanda

zentauroepp30183464 barcelona 25 06 2015 sociedad variedad de tipos de leche que190206134635

zentauroepp30183464 barcelona 25 06 2015 sociedad variedad de tipos de leche que190206134635

1
Es llegeix en minuts
Eduardo López Alonso
Eduardo López Alonso

Periodista @Elabcn

ver +

El sector de gran consum a Espanya va sumar un nou trimestre en creixement, amb una alça del 2,3% entre abril i juny, segons l’informe ‘Growth Reporter’ elaborat per Nielsen, que destaca que l’augment de l’1,8% en el preu de la cistella, tant per la inflació com per l’entrada de productes de més valor afegit, va ser el principal impulsor del mercat, mentre que la demanda es va mostrar estable, amb un lleu increment del 0,5%. Les empreses del sector estan elevant els preus i els marges, se suposa que per la millora dels productes.

L’evolució del gran consum en el segon trimestre a Espanya és molt similar a la del conjunt dels països europeus. Així, el preu més elevat de la cistella va fer créixer el mercat a Europa un 3,4%, mentre que la demanda (el volum) amb prou feines va mostrar canvis, amb un lleu repunt del 0,5%.

Analitzant la resta dels principals mercats europeus, destaca Itàlia amb un 4% més de vendes en el segon trimestre, tot i que es va deure en part a l’efecte calendari, provocat per la Pasqua, que el 2018 va coincidir amb el primer trimestre.

Notícies relacionades

Respecte als mercats francès i alemany, tots dos van créixer, en concret un 1,3% i un 2,4%, respectivament. En l’altre extrem se situa el Regne Unit, amb un creixement del 0,7% a causa de la inflació, mentre que la demanda acumula ja tres trimestres consecutius en negatiu, llastats per una pèrdua de confiança en el clima de consum.

«Algunes categories al mercat espanyol han actuat com dinamitzadors, com són les begudes, a causa de la climatologia benigna, molt millor que l’any passat quan el fred i la pluja van ser una constant durant pràcticament tot el segon trimestre. I continua el bon acompliment de determinats nínxols de mercat com els aliments orgànics o el canal ‘online’, que creixen a doble dígit», ha ressaltat l’experta en consumidor de Nielsen, Clara Colodro. La revolució ‘online’ no és només un canvi en la distribució, també suposarà en els pròxims anys canvis notables en la política de producte de les empreses, amb articles adaptats a la venda no presencial, així com canvis en la demanda (universalització).

Temes:

Consum