CANVIS EN EL COMERÇ

Aliexpress baixa al carrer

La firma obre la seva primera botiga física d'Europa en un centre comercial madrileny

zentauroepp49517924 22 08 2019 nueva tienda de aliexpress en el centro comercial190822140455

zentauroepp49517924 22 08 2019 nueva tienda de aliexpress en el centro comercial190822140455 / EUROPA PRESS

1
Es llegeix en minuts
J. M. Berengueras

Hi va haver un temps en què «ho he comprat a Aliexpress» significava gairebé un mes d’espera per rebre l’article, recepció de productes diferents dels de les fotos de l’anunci i oblidar-se de l’atenció al client. Avui, el panorama és ben diferent, tant, que la firma xinesa obre aquest diumenge la seva primera botiga física d’Europa precisament a Espanya.

L’elecció del país no és casual: Espanya és el quart mercat per volum de facturació per a la marca després de la Xina, els EUA i Rússia. «Espanya és un país clau per al grup, on està concentrat ara el major nombre de clients tant en volum com en valor. Per al Grup Alibaba és estratègic apostar per Espanya perquè és la porta d’Europa», va destacar el director d’operacions d’Aliexpress a Espanya i Portugal, Rubén Bautista.

Així, la primera botiga d’Aliexpress a Europa obre aquest diumenge el centre comercial Intu Xanadú, a la localitat madrilenya d’Arroyomolinos. L’establiment té 740 metres quadrats, que es reparteixen en cinc zones, i compta amb 1.000 referències de productes de més de 60 marques, entre les quals hi haurà firmes espanyoles com Cecotec, reconegudes com Apple, Huawei o Xiaomi i asiàtiques que busquen entrar al mercat nacional com Ugreen, entre altres. El nou establiment ha creat al voltant d’uns 20 nous llocs de treball.

«Aliexpress és una de les plataformes de comerç electrònic més populars a Espanya i per això volem explorar noves maneres d’impulsar la integració d’espais físics i digitals», va afirmar William Wang, director general de l’empresa a Espanya i Portugal.

Experiència omnicanal

La botiga, de fet, es planteja també com una botiga tradicional, però també com un punt on descobrir els articles clàssics de la firma. En el futur, també es convertirà en un punt de recollida per a comandes ‘on line’.

Notícies relacionades

Respecte a la possible obertura de més botigues a Espanya i a Europa, la plataforma assegura estar enfocada al 100% en la de Madrid, tot i que no descarta noves obertures en altres ciutats o en centres urbans.

Amb aquesta obertura, la multinacional xinesa, que compta amb més de 3.000 venedors locals que ja estan comercialitzant els seus productes a Aliexpress, preveu que, per a final del seu any fiscal, ascendeixi fins als 10.000 venedors. «És una aposta molt ambiciosa», va remarcar Bautista.