17 acomiadaments

El Suprem dicta il·legal l'ERO del 2017 als busos de l'aeroport del Prat

L'alt tribunal considera que la companyia gestora va cometre una il·legalitat a l'acomiadar 17 treballadors fixos per substituir-los per d'altres amb contractes temporals

bus-el-prat

bus-el-prat / FERRAN NADEU

1
Es llegeix en minuts
Gabriel Ubieto

El Tribunal Suprem (TS) ha considerat il·legal l’expedient de regulació d’ocupació (ERO) que va realitzar Monbus Globalia UTE el 2017 per acomiadar els 17 conductors que operaven en el servei de busos entre les dues terminals de l’aeroport del Prat a Barcelona. L’alt tribunal ha dictaminat, en sentència feta pública aquest dijous, que l’acomiadament col·lectiu no s’ajustava al dret i que aquests treballadors haurien hagut de ser subrogats a l’empresa que li va agafar el relleu en la gestió del servei, i no, substituïts per empleats eventuals.

El TS té en compte en la seva decisió com a especialment rellevant que les dues empreses, la sortint Monbus Globalia UTE i l’entrant UTE Prat, estan integrades majoritàriament per les mateixes empreses i formen una sola i única entitat. De manera que, de facto, no hi va haver canvi de titularitat en el servei i l’acomiadament era especialment injustificat. I veu com a motivació la intenció manifestada per UTE Prat de canviar la plantilla estable d’aquests 16 treballadors per empleats amb contracte temporal, com va manifestar la companyia.