Acciona i els seus socis al tramvia de Sydney rebran 357 milions per sobrecostos

L'empresa espanyola amplia la seva participació en el projecte i allarga el període de concessió

El president d’Acciona, José Manuel Entrecanales, durant una junta general del grup.

El president d’Acciona, José Manuel Entrecanales, durant una junta general del grup. / J.J. Guillén (EFE)

2
Es llegeix en minuts

Acciona i la resta de socis del consorci que construeixen el nou tramvia de la ciutat australiana de Sydney han arribat a un acord amb el Govern de l’Estat de Nova Gal·les del Sud en relació amb els sobrecostos registrats en l’execució del projecte, segons va confirmar el grup. En virtut de l’acord, el consorci rebrà una compensació de 576 milions de dòlars australians (uns 357 milions d’euros) pels aquests sobrecostos, segons informa ‘The Sydney Morning Herald' citant declaracions del ministre de Transports, Andrew Constance.

D’aquest import, el pagament d’uns 129 milions de dòlars canadencs (uns 80 milions d’euros) està condicionat que el consorci compleixi determinats terminis d’execució i que posi en servei un tram del tramvia el desembre d’aquest any i l’altre, el març del 2020. A més, el pacte contempla que el consorci estendrà dos anys més, fins al 2036, el període inicial de quinze anys amb què comptaven per explotar i mantenir el tramvia una vegada s’engegui.

En aquest sentit, el rotatiu local indica que Acciona ha elevat fins a un percentatge que no ha sigut facilitat la participació inicial del 6% que tenia en la societat que explotarà el tramvia. L’acord suposa, a més, que les dues parts renunciaran a continuar amb els processos judicials en els quals havien desembocat les diferències que mantenien pels sobrecostos del projecte.

El president d’Acciona, José Manuel Entrecanales, va viatjar a Sydney divendres passat amb l’objectiu de segellar aquest acord. El grup, que només va confirmar la consecució del pacte, lidera el consorci Altrac Light Rail que construeix el tramvia i que completen Alstom Transport Australia, Transdev Sydney i el fons Capella Capital.

Origen dels sobrecostos

Notícies relacionades

L’origen de les diferències entre les empreses i Nova Gal·les del Sud residia en els sobrecostos que van generar sobre el pressupost de 1.400 milions que inicialment s’havia calculat i en alguns canvis que va caldre implementar a demanda de les empreses de serveis d’energia, gras i telecomunicacions afectades pels treballs.

El consorci, a l’empara del contracte, va iniciar en el seu moment un procés de reclamacions per aquests sobrecostos i el 2018 el referit procediment judicial davant del Tribunal Suprem de Nova Gal·les del Sud contra l’empresa pública promotora del projecte, Transport for New South Wales. Malgrat això, el grup assegura que ha continuat executant el projecte, que estava previst que es posés en servei al març, d’acord amb els criteris tècnics i de seguretat requerits.

Temes:

Acciona